Vigrestad17 Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Jeg har en cirka 2 år gammel stasjonær pc som ble kjøpt fra komplett.no Nylig kjørte jeg en full recovery på den og når jeg var midt i et spill så slo den seg av før den slo seg på igjen og kom fram til bluescreen. Får opp følgende feilmelding: "Stop: 0x0000007F (0x00000008, 0x80363000, 0x000000000, 0x0000000) Pc'en vil ikke på igjen i det hele tatt og heller ikke boote fra cd. Noen som har peiling på hva som bør gjøres? Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 (endret) Noen som har peiling på hva som bør gjøres? Det har jeg vel egentlig ikke, men Google 'is your best friend': 3 vanligste årsaker til Stop: 0x0000007F: Low-level hardware feil (memory) Mismatched memory moduler Feil på hovedkort (motherboard) Ville vel begynt med memory-testing... EDIT: Overklokking av CPU er også en mulig feilårsak ... Endret 6. januar 2011 av helsten2 Lenke til kommentar
Vigrestad17 Skrevet 6. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2011 Det sto et eller annet med minne på skjermen så jeg tror det er der problemet ligger. Men jeg har ingen anelse om hvordan jeg kan fikse det, siden pc'en ikke vil starte opp en gang. Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 (endret) MemTest86, kanskje ... http://www.memtest.org/ EDIT: Prøv evt. en og en modul av gangen for å finne den som ikke funker Endret 6. januar 2011 av helsten2 Lenke til kommentar
Vigrestad17 Skrevet 6. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2011 MemTest86, kanskje ... http://www.memtest.org/ EDIT: Prøv evt. en og en modul av gangen for å finne den som ikke funker Hvordan bruker jeg den der memtest? Brenner filen ut på en plate og booter pc'en fra den? Og hva mener du med å prøve en og en modul av gangen? Jeg har ikke helt peiling på det, derfor jeg spør:D Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Hvordan bruker jeg den der memtest? Brenner filen ut på en plate og booter pc'en fra den? Korrekt Og hva mener du med å prøve en og en modul av gangen? Jeg har ikke helt peiling på det, derfor jeg spør:D Jeg vet ikke hvor mye memory du har installert, men det er jo ofte vanlig å ha flere moduler, f.eks. 2GB RAM med 2x1GB moduler eller 4GB med 4X1GB eller 2x2GB etc. For å finne den med feil så beholder du kun en modul i maskinen under hver test. Men du kan jo begynne med full memory og se om du finner noen feil ... Lenke til kommentar
Vigrestad17 Skrevet 6. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2011 Ok, takk for hjelpen. Skal gjøre et forsøk imorgen. Jeg har forresten 2x2gb. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå