Bruker-133566 Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Har en Dell Dimension 5150 som stasjonære data.. Har Vista foreløvig men har lyst å teste ut W7! Noen som vet om maskinen min kan klare OSet? Har du 2 GB RAM, ellers er alt originalt bortsett fra skjermkortet og en ekstra HDD. Lenke til kommentar
HalogenpæreUtenLys Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Kjører du Vista vil du glatt kjøre Windows 7. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 (endret) W7 er mindre systemkrevende enn Vista, så det skulle være null problem. Her er systemkravene fra boksen min: 1GHz eller raskere CPU 1GB RAM (32-bit)/2GB RAM (64-bit) 16GB ledig diskplass Directx 9 grafikkprosessor med driver WDDM 1.0 eller høyere. Finnes vel knapt et grafikkort som ikke støtter DX9 Endret 6. januar 2011 av Bytex Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Windows 7 er nærmare XP når det gjeld ytelse enn Vista. Alle XP-maskiner eg har installert Win7 på har klart det fint. Lenke til kommentar
Bruker-133566 Skrevet 6. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2011 Kjører du Vista vil du glatt kjøre Windows 7. Er bare usikker ettersom jeg ikke finner Windows 7 i lista til Dell på den modellen.. http://support.euro.dell.com/support/downloads/driverslist.aspx?c=no&cs=nodhs1&l=no&s=dhs&ServiceTag=&SystemID=DIMENSION%205150/E510&os=WW1&osl=no&catid=&impid= Er bare surt om det ikke går ettersom jeg ikke har plata til hverken XP eller Vista lenger Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Modellen kom kanskje ut før Win7 kom ut? Da står den sikkert ikke i lista. Lenke til kommentar
Bruker-133566 Skrevet 6. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2011 Hvilke drivere burde jeg bruke da? Kjøre på med driverne som anbefales til Vista? Lenke til kommentar
Skyb3rt Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Ville ikke sagt W7 er så mye lettere enn vista, nå har det seg sånn at det er anbefalt minst 2 GB ram på både vista og W7, og tror det er 1 GB på XP. Lenke til kommentar
Bruker-133566 Skrevet 6. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2011 Ville ikke sagt W7 er så mye lettere enn vista, nå har det seg sånn at det er anbefalt minst 2 GB ram på både vista og W7, og tror det er 1 GB på XP. går sikkert greit, lov å teste men noen som vet hvilke drivere jeg kan/burde bruke? Lenke til kommentar
Skyb3rt Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 (endret) Ville ikke sagt W7 er så mye lettere enn vista, nå har det seg sånn at det er anbefalt minst 2 GB ram på både vista og W7, og tror det er 1 GB på XP. går sikkert greit, lov å teste men noen som vet hvilke drivere jeg kan/burde bruke? Vista drivere skal fungere til Windows 7, det fikk jeg iallefall til svar her for ca ett år siden. Edit: ca 1,5 år siden Endret 6. januar 2011 av Umuligt Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Normalt fungere Vista-drivarar på Win7, men det er ikkje noko garanti Lenke til kommentar
Byxxi Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Google hver enkelt komponent og last ned nyeste driver, er nok det beste Lenke til kommentar
Merko Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Ville ikke sagt W7 er så mye lettere enn vista, nå har det seg sånn at det er anbefalt minst 2 GB ram på både vista og W7, og tror det er 1 GB på XP. går sikkert greit, lov å teste men noen som vet hvilke drivere jeg kan/burde bruke? Det aller meste av drivere finner Windows 7 automatisk når du starter opp. Skjermdrivere kan være lurt og laste ned manuelt om du spiller en del spill som krever sitt av ytelse, men ellers så gjør Windows 7 en god jobb når det kommer til drivere Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Kan nevnes at drivarane Windows 7 finn ikkje alltid er optimale. Har vore borti fleire tilfeller der PC-en var treig og fungerte dårleg med drivarar Windows 7 fant av seg sjølv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå