Gå til innhold

Maskinen henger seg opp

Anbefalte innlegg

fikk et lite problem da jeg kjøpte nytt kjermkort for en stund siden. MAskinen henger seg opp når jeg er så mye som i nærheten av å bruke noe som helst 3D på maskinen. (skjer tilogmed med screensavers som bruker open gl). går helt fint til 'vanlig kontorbruk' og til å se på dvd-filmer, men når jeg skal spille spill (og bruke screensaver) henger maskinen seg opp etter kort tid.

Har P-III 500, 655 meg ram, Asus V7100 deluce combo (32 meg ram, basert på geforce 2), en hd på 20.5 gb og en på 40 gb, creative live platinum lydkort og Gigabyte GA-6BXE hovedkort (basert på Intel 440bx AGPset). etter at jeg fikk skjermkortet har jeg flashet biosen, formatert begge hardiskene to ganger hver og prøvd med flere operativsystemer og nye drivere. (win 98, win 98 se, win 2000 (norsk og engelsk) og win xp. har det samme problemet på alle disse os'ene.....maskinen henger seg opp etter ca 2-3 minutters spil.

noen som har ideer om hva dette skyldes? hovedkortet er litt over 2 år gammelt..kan det være at dette ikke støtter båndbredden som skjermkortet krever? hovedkortet støtter AGP 2x, mens skjermkortet er et AGP 4x-kort...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...