asware Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Jeg vet det var noen her som lurte på hvordan man kunne spille av lyder i VB: Her kan du bare spille av Wav-filer(tror jeg)... Du trenger 1 commandbutton med navnet Command1 "D:Saints.wav" er plaseringa der wav-fila ligger på PC-en Et tips: Hvis du vil ha wav-fila i den mappa med programmet og slippe å skrive feks: "D:ProgrammeringVBProgramSaints.wav", kan du bare skrive App.Path & "Saints.wav" Skriv dette i Formen: Private Sub Command1_Click() Dim elto elto = sndPlaySound("D:Saints.wav", SND_ASYNC) End Sub Skriv dette i Modulen: Declare Function sndPlaySound Lib "winmm.dll" Alias "sndPlaySoundA" (ByVal lpszSoundName As String, ByVal uFlags As Long) As Long Public Const SND_ASYNC = &H1 Lenke til kommentar
EltoSoft Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 Tusen Takk asware mvh EltoSoft Lenke til kommentar
OCSpro Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 Når du skriver App.Path & mener du at det er en kommando? Har kun 6.0, er det noe nytt i .net? får det ikke til å funke... kan jo også bare skrive "filen.txt" hvis den ligger i samme mappen... Lenke til kommentar
Nemis Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 Når du skriver App.Path & mener du at det er en kommando? Har kun 6.0, er det noe nytt i .net? får det ikke til å funke... kan jo også bare skrive "filen.txt" hvis den ligger i samme mappen... App.Path er en String som gir filbanen til programmet. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 http://www.un4seen.com Sjekk ut BASS. Christian... Lenke til kommentar
LarsM Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 FMOD funker også -> www.fmod.org Lenke til kommentar
Blib Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 (endret) Skjønner at dette er en gammel post, men jeg har nå i alle fall problemet enda Jeg fikk lydfila til å spilles av, men jeg får ikke app.path til å fungere. Får da bare en "ping"-error-lyd fra Windows. Det er altså når jeg skriver: Dim elto elto = sndPlaySound(App.Path & "sprengelyd.wav", SND_ASYNC) Samt det greiene i modulen. Hva er problemet her? Og forresten, hvordan kan jeg best få til flere lyder som spilles av? Hvis jeg gjør dette to ganger, og den ene lyden kommer mens den andre spilles av, så avbrytes den første Endret 21. oktober 2004 av Blib Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 (endret) Dim elto elto = sndPlaySound(App.Path & "\sprengelyd.wav", SND_ASYNC) Skjønner? App.path returnerer bare "\" hvis filen ligger rett i en stasjon ("C:\", "D:\") Desuten trenger man ikke å dim'e "elto" hvis du ikke vil vite hva funksjonen returnerer. Slik mener jeg: sndPlaySound App.Path & "sprengelyd.wav", SND_ASYNC Edit: Og forresten, hvordan kan jeg best få til flere lyder som spilles av? Hvis jeg gjør dette to ganger, og den ene lyden kommer mens den andre spilles av, så avbrytes den første Jeg tror det vil bli best å loade nye/bruke gamle "Windows Media Control", og la den spille av lyden. Jeg prøvde det etter at MS kom ut med Media player 10, men det ble bare rot. Greie brukte så immari lang tid på å laste inn sangen, så jeg innstalerte den "gamle" 9'ern. Endret 21. oktober 2004 av Jonas Lenke til kommentar
Blib Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Nja, nei, å bruke mediaplayer vil ikke funke. Dette skal være sound-effects til et lite iubåtspill Skal teste det andre greiene senere, takker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå