Ozwald Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Skal kjøre fra Stavanger til Lillehammer nå på søndag, kjører via Kristiandsand og Oslo. Hvordan er kjøreforholdene? Mye snø? Mye is? Bør jeg kjøre piggdekk? Andre innvendinger? Har en forhjulsdrevet bil som ikke er veldig sprek på vinterføre, så vil gjerne komme helskinnet frem! Takk for hjelpen Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Dette er store veier med vanligvis tett salting vinterstid. Med mindre værgudene slår seg vrange, vil jeg tippe at du stort sett vil finne saltføre. Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Hvis du kjører pent, så er det ikke noe problem å komme seg helskinnet frem. Lenke til kommentar
Geggse Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Beregn 12 timer på turen. Ikke nødvendig å kjøre fartsgrensa om ikke føret er bra. Ta ellers mange pauser underveis. Uansett for du ha god tur. Lenke til kommentar
janingar Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Er det ikke litt raskere å kjøre turen om E134? tok den veien en gang jeg skulle fra Stavanger og til Hamar Ellers som du allerede har fått høre, ta det med ro og beregn god tid. Ideelt skal hovedvegene være bare, men tror du fort kan støte på noe snøføre nå pga. av det siste snøværet samt at vegvesenet begynner å gå tomme for salt Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 (endret) Tror det mye snø i komminga i Kristiansandsområdet. Husk å stopp og grav deg ned i tide http://www.fvn.no/veret/article823292.ece Endret 8. januar 2011 av Bond007 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå