Gå til innhold

Trenger hjelp til et sandy bridge oppsett.

Anbefalte innlegg

Hei!

Hk: ASUS Mainboard S-1155 P67 ATX 3xPCI-E Audio7.1 2xGbLAN 1394 SATA3 USB3.0 Raid DDR3 BT2.1

Cpu: Intel i5 2500k

Minne: CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 VENGEANCE PC3-12800 1600MHZ CL9 (2X4GB)

PSU: CORSAIR HX 1000W ATX12V 2.2 / EPS12V

Kabinett: FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3 BLACK

HDD: SAMSUNG SPINPOINT F3 1TB SATA/300 7200RPM 32MB

GPU: GIGABYTE GEFORCE GTX 570 1280MB PCI-E DVI/HDMI

Litt info: Hovedkortet og cpu er allerede bestillt :)

Hva synes dere om oppsettet mitt? bør jeg bytte ut noen av delene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser veldig bra ut! Jeg skal faktisk bestille ca identisk oppsett i løpet av et par dager! Samme kabinett, samme disk, samme hovedkort, samme cpu, samme RAM og samme skjermkort ^^

Forresten, har du planer om å kjøre SLI etterhvert? Hvis ikke (og muligens uansett) er jeg fast bestemt på at 1000W blir litt overkill. Så der kan du spare noen kroner ved å velge 750W-versjonen.

I tillegg ville jeg vurdert en SSD som systemdisk, eksempelvis OCZ Vertex 2 eller Crucial C300. 60 eller 80GB burde holde til det formålet. Dette blir for pengene du får til overs ved å velge en litt svakere PSU.

Du sier ingenting om budsjettet og hvor langt du evt er villig til å strekke deg, men det er hvertfall endringer jeg ville gjort. Ellers ser oppsettet aldeles strålende ut. Du kommer til å ha stor glede over det i tiden fremover!

Lykke til med kjøpet!

PS! Kjøpte du CPU + HK fra ps.no?

Endret av NiRaM
Lenke til kommentar

Ang. SSD:

Crucial kommer med C400 hvert øyeblikk, Intel kommer like snart med Gen 3 av sin SSD. Intels skulle vært ute før jul, men har tydeligvis blitt litt forsinket.

Tror også jeg ville vurdert å spare litt inn på PSU-en. Både prosessor og gpu bruker vel litt mindre strøm nå enn i gamle dager (i fjor) og jeg skal vedde for at det holder med 750w.

Lykke til begge to. Blir bra maskiner. Jeg venter litt til for å se hvordan det går med Bulldozer, men jeg må si jeg blir litt misunnelig når jeg ser hvor bra denne prosessoren omkoder video (som jeg gjør en del av).

Lenke til kommentar

Planen min er å oppgradere til sli senere. Er det da overkill med 1000w?

Budsjettet mitt er 10k, men kan bruke litt mer om det trengs :p

Er det virkelig verd å spytte inn ekstra penger for ssd disk? Er det så stor forskjell?

Takk for svar ;)

Mvh

Dunker

Btw jeg bestilte både cpu og hk hos ps.no ;)

Endret av Dunker
Lenke til kommentar

Planen min er å oppgradere til sli senere. Er det da overkill med 1000w?

Budsjettet mitt er 10k, men kan bruke litt mer om det trengs :p

Er det virkelig verd å spytte inn ekstra penger for ssd disk? Er det så stor forskjell?

Takk for svar ;)

Mvh

Dunker

Btw jeg bestilte både cpu og hk hos ps.no ;)

Jeg var i samme situasjon som deg angående SSD. For å si det sånn, jeg kommer aldri til å ha en snurrende disk som systemdisk igjen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...