micio Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Prøver å få redigert noen av mine gamle Hi8 taper. Jeg kobler mitt Hi8 kamera med s-vhs kabel til mitt canon mv550i (denne har innebygd analog-digital converter), så videre med firewire til PC. Signalet kommer fint inn til DV kameraet, men når jeg skal gjøre "capture video" med Presto Videoworks 4.5 ver12 softwaren kommer det bare feilmelding om at det er ingen tape i DV kameraet (står i bruksanvisningen at det ikke skal være tape i når man bruker konverteren). Noen som har gode råd for å få videoen inn på PC'en for redigering. Joda, jeg vet at pinacle har kort til 4000+, men tenkte at dette kunne ungås ved å bruke konverteren i Canonen. Trenger jeg kanskje annen software????????? Lenke til kommentar
arielfaaland Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 hmm... har også hatt problem med dette.. men greide aldri å finne ut av det.. Lenke til kommentar
tskjaerpe Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Eg løyste problemer (Sony-kamera) med å spele frå Hi8 spelaren inn på Sony-opptakaren. Dermed hadde eg eit digitalt opptakt som greit let seg overføre via Firewire til PC. Ikkje så elegant som direkte frå Hi8 via converter til PC, men uproblematisk Lenke til kommentar
arielfaaland Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Hmm.. ja, får det til med mitt (GR-DV4000 JVC) kamera.. men har aldri fått det til med Canon mv500i Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå