RBW Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Intels storlansering av prosessorer kan virke kaotisk. Les mer Lenke til kommentar
cptCory Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Jeg er litt grønn så jeg lurer på følgende: Hvorfor skal jeg oppgradere fra 1156 til 1155? Hva er de store forbedringene her? Lenke til kommentar
Munty Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Ajaj! Dette blir spennende å høre mer om! Lenke til kommentar
Joachim Vadseth Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Spennende. Har en kompis som kjøpte X58/1366-oppsett før jul. Lurte på det samme, men må nok bli noe slikt som dette her tenker jeg Venter på info om de nye brikkesettene! Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Jeg er litt grønn så jeg lurer på følgende: Hvorfor skal jeg oppgradere fra 1156 til 1155? Hva er de store forbedringene her? Hvis du oppgraderer hovedkort til socket 1155 så kan du bruke de nye prosessorene, ellers ikke. Ytelsesmessig, så tviler jeg på at du kommer til å bry deg. (De nye prosessorene er mye kjappere med tanke på pris i forhold til de gamle prosessorene, men det er nok lite merkbart inntil videre) Lenke til kommentar
cptCory Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Takk for svaret blackbrrd Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Ja, dette fantastiske navgivingssystemet intel mente skulle gjøre ting enkelere er jo ikke noe annet enn total virrvarr. AtW Lenke til kommentar
Exsoldier Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 (endret) Kan dem ikke få fingern ut å lansere 2011 snart... Bagett, nei. Det betyr du kan multiplisere på CPUen, slik at du kan overklokke den så mye du vil. Endret 6. januar 2011 av Exsoldier Lenke til kommentar
baguett Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Hviss i7 2600K har ulåst kjerne, vil det si at vi kan få 8 kjerner istedet for de 4 standarde ? Lenke til kommentar
Tinkerer Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Hviss i7 2600K har ulåst kjerne, vil det si at vi kan få 8 kjerner istedet for de 4 standarde ? Den har bare 4 fysiske kjerner, men den kan kjøre opptil 8 tråder samtidig derfor betegnelsen "4/8". Med "ulåst kjerne" menes ulåst multiplikator. Det vil si at du har stor frihet i forhold til overklokking (mer GHz) av cpu'en. Lenke til kommentar
baguett Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Hviss i7 2600K har ulåst kjerne, vil det si at vi kan få 8 kjerner istedet for de 4 standarde ? Den har bare 4 fysiske kjerner, men den kan kjøre opptil 8 tråder samtidig derfor betegnelsen "4/8". Med "ulåst kjerne" menes ulåst multiplikator. Det vil si at du har stor frihet i forhold til overklokking (mer GHz) av cpu'en. Ok, takk for svar Vet noen forresten om MAD skal presantere sine stasjonære "bulldozere" på CES messa i år ? Skal kjøpe nye datadeler, men tror kansje jeg venter litt hvis amd kommer med nye godbiter med sine billige priser =) Lenke til kommentar
blinc Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Er vert å nevne at K modellene har bedre IGP en resten Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Er vert å nevne at K modellene har bedre IGP en resten Ja. Underlig valg forresten, skulle tro K-modellene var de med høyest sannsynlighet for å kjøre i et system med ett eget grafikkort. AtW Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 QX – en ekstremmodell med fire kjerner Mener dere ikke XM, som ekstemmodell for bærbare? QX er ikke i listene. Lenke til kommentar
Phyx Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Virker som om i5-2500k er like godt valg som i7-2600k for spilling. Og så er jo prisen vesentlig bedre også. Håper bare den kommer i butikk snart også, var vel bare ps.no som fikk noen i første omgang? Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 noen rykter om tilgjengelighet enda? Lenke til kommentar
blinc Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Hadde vært morro å visst; hva tidligere toppkort fra AMD/Nvidia er IGP'en til 2600K ekvivalent til? Snakker vi FX5800Ultra eller 6800Ultra? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå