Gå til innhold

Streaming, hva trengs av programvare og forbindelse?

chokke

Anbefalte innlegg

Så, jeg har et lite prosjekt på gang, og det er muligheten for å streame video og lyd fra min PC.

Jeg har en bruker på Ustream og har lasted ned Manycam og forstår sånn ca hvordan det fungerer, men problemet er at det hakker veldig for seerene uansett hvor mye eller lite jeg setter oppløsningen på virker det som. Utlinja er på ca 1mbit og jeg har ikke noe erfaring om de t er tilstrekkelig eller ikke, men tror det er en innstilling eller noe fra min side som gjør det usebart.

Jeg har også problemer med å få streamet lyden sammen med video, og jeg har et USB-webcam koblet til jeg også ville ha muligheten til å kunne streame (kanskje som et lite vindu nederst i hovedvinduet).

Alt i alt, jeg lurer hovedsaklig på hvordan jeg kan streame lyd og bilde fra PC. Har to skjermer, så å streame en kopi av skrivebordet (med fullskjermapplikasjon på den ene) har vist seg å være litt problematisk.

Hjelp meg :( .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ikke sånn at med disse streamingsidene, så streamer jeg til de (en klient) og de bruker sine servere andre streamer fra? Må innrømme jeg har en preferanse med Ustream kontra Livestream, og da own3d.tv og Justin.tv. Jeg finner også frem på Ustream iforhold til de andre.

Prøvde å streame for en, men han hadde ikke helt mulighet til å få noe utbytte av det, om det var min opphastighet eller om det var mine innstillinger, eller hans nedhastighet som var problemet aner jeg ikke, så dtenkte derfor å søke litt profesjonell hjelp :p .

Det ser faktisk utrolig stygt ut, men om dette skyldes opphastigheten, så får jeg utsette dette på ubestemt tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...