.vision Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Hei! Bestilte meg nettopp et Olympus E-PL1 som jeg har tittet på i lengre tid. Jeg er litt usikker på om jeg kan klare å finne noe bedre alternativ enn dette, men det har seg slik at jeg har tilgang på Samsung NX100 veldig billig. Samsung NX100 til 2400 eller Olympus PEN E-PL1 til 3600? Jeg har ikke så store krav. Jeg er amatørfotograf på utkikk etter et nett kamera med utskiftbar objektiv, HD-filming, bra bildekvalitet osv. Fint om det også fungerer bra under dårlige lysforhold. Finnes det andre alternativer? Det er uaktuelt å gå noe særlig høyere opp i pris. Tusen takk for svar! GP. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Jeg tror nok jeg ville valgt NX100 fremfor E-PL1. Panasonic har et par flotte modeller, men de blir en del dyrere. Det gjør også Olympus sin nye E-PL2 som ble lansert i dag. Ingen av hybridene har foreløpig hatt ekstremt gode egenskaper i dårlig lys; men de er en del bedre enn kompaktkameraene. Spander på deg 30mm f/2 til NX100 og du har et lyssterk objektiv som du kan bruke når lyset svikter. Lenke til kommentar
.vision Skrevet 6. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2011 Hmm, dette gjorde meg veldig usikker. Har kjent litt på følelsen av å holde nx100 i hånda i dag, og må si det føles veldig billig ut egentlig. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Det føles E-PL1 også - var en tråd tidligere om en som ville returnere en på grunn av nettopp det. Lenke til kommentar
.vision Skrevet 6. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2011 Ja, jeg leste den tråden faktisk. Men jeg velger å tro at det var et enkelt tilfelle, ettersom jeg har lest mye den andre vegen og. E-PL1 ser i hvert fall mer solid ut! Har noen prøvd og testet nx100? Lenke til kommentar