Faller Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Heisann. Som tittelen sier: Jeg har lastet ned eclipse fra eclipse.org, men jeg får ikke startet opp fordi jeg får feilmeldingen "Error could not open C:\Program Files\java\jre6\lib\amd64\jvm.cfg" Jeg er ganske sikker på at det har noe med miljøvariablene på pcen å gjøre, og sannsynligvis videre til "PATH" verdien. Jeg er dog usikker på om det er" brukervariabler for bruker" eller om det er "Systemvariabler" som jeg må endre får å få det til å fungere. Uansett, "brukervariabl for bruker" min ser ut som følgende: C:\Program Files\Java\jdk1.6.0_21\bin; C:\Windows\System32\ipconfig; og "Systemvaiablen" ser slik ut: C:\Windows\System32; C:\Program Files\Java\jdk1.6.0_21\bin; C:\Windows\System32;C:\Program Files (x86)\QuickTime\QTSystem\;C:\Program Files(x86)\java\jre6\lib\amd64\jvm.cfg; Jeg bruker windows 7 64-bit versjon om det har noe å si. Håper noen kan hjelpe. På forhånd takk Mvh Faller Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Anbefaler at du oppdaterer til JAVA SDK til Version 6 Update 23 også må du si ifra til eclipse hvor java mappen ligger. Brukervariabel greiene trenger du ikke å bry deg med foreløpig. http://help.eclipse.org/helios/index.jsp?topic=/org.eclipse.jdt.doc.user/gettingStarted/qs-2.htm Lenke til kommentar
Faller Skrevet 6. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2011 Jeg kommer ikke så langt (se vedlegg) Jeg oppdaterte forøvrig til nyeste SDK, men det hjalp ikke Feilmeldingen jeg får skjer ved forsøk på oppstart av Eclipse. Takk for raskt svar Blåbær Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 (endret) Hmm stemmer, eclipse er javabasert. Men les denne guiden: http://www.java.com/en/download/help/path.xml Tips: Om du vil ha ett enklere windowsbasert editor anbefaler jeg jcreator. http://jcreator.com/ Den er skrevet i c++. Endret 6. januar 2011 av Blåbær Lenke til kommentar
Faller Skrevet 6. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2011 Skjønner. Takk Jeg kommer nok ikke til å gå over fordi det faktisk er Eclipse vi skal bruke på skolen fremover, men takk for tipset Lenke til kommentar
Faller Skrevet 11. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2011 (endret) Har sett på den guiden, men den omhandler jo allerede det jeg har skrevet om i første post, nemlig PATH. Jeg prøvde å legge den inn i samme område som java-mappen, men det hjalp ingenting. Jeg får spørre en kontakt jeg har. Han snakket om at han muligens kunne fikse det. Men uansett takk for forsøket Endret 11. januar 2011 av Faller Lenke til kommentar
Faller Skrevet 12. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2011 Kontakten min fikset problemet. Det var noe greier i PATH'en som jeg ikke fikk med meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå