_sindre_ Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Vi har fått inn et eksemplar av Intels nye Sandy Bridge-prosessor til test. Se hva Core i5 2500K er god for! Les mer Lenke til kommentar
autodude Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Ser ut som dette kan bli min neste cpu, når kommer den ut i norske butikker? Lenke til kommentar
Roy E Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Jeg har allerede fått min tilsendt av PS.no, sammen med hovedkort. 1715,- for prosessoren, hovedkortet jeg bestilte er utsolgt nå . Lenke til kommentar
Cretinous Git Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Hvordan er den integrerte grafikkprosessoren, da? Lenke til kommentar
Slaps Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Den kjører WoW på fair settings med 30 fps i et helt ubefolket området. Om det sier deg noe. Lenke til kommentar
Byxxi Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Ser ut som dette kan bli min neste cpu, når kommer den ut i norske butikker? De er ute Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 MrHanky: http://www.anandtech.com/Show/Index/4083?cPage=19&all=False&sort=0&page=11&slug=the-sandy-bridge-review-intel-core-i5-2600k-i5-2500k-and-core-i3-2100-tested Lenke til kommentar
Kaaz Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 @Roy EOverklokke den litt bedre enn de klarte på hardware.no er du grei... alle andre steder får den lett opp i 4,5-4,9ghz. Gratulerer med raskt innkjøp... Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Dette er absolutt en god CPU, spesielt med tanke på effektforbruk. Men Sandy Bridge er likevel ikke overbevisende nok til at jeg bytter ut maskinvare ennå. Grafikkytelsen til disse integrerte løsningene er egentlig ganske håpløse til det meste utenom 2D, og selv nVidias low-end-modell GT 430 yter over 2.5 ganger bedre. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 (endret) Hvordan er den integrerte grafikkprosessoren, da? MrHanky:http://www.anandtech.com/Show/Index/4083?cPage=19&all=False&sort=0&page=11&slug=the-sandy-bridge-review-intel-core-i5-2600k-i5-2500k-and-core-i3-2100-tested test av slike cpu'er som dette bør inkludere intrigrert grafikk ytelse. og det er rett å slett bare dorlig de ikke har testet den delen før testen ble publisert. edit: ytelse ser ut til å være ca den samme som med hd5450. Endret 6. januar 2011 av kjeLL// Lenke til kommentar
HKS Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 (endret) Grafikkytelsen til disse integrerte løsningene er egentlig ganske håpløse til det meste utenom 2D, og selv nVidias low-end-modell GT 430 yter over 2.5 ganger bedre. Den yter ganske likt som ett AMD Radeon HD 5450, noe som etter min mening er respektabelt for in integrert løsning... Endret 6. januar 2011 av [GDI]Raptor Lenke til kommentar
Nødstopp Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 (endret) Dere skulle tatt med hvor god ytelse den integrerte GPU-en har i forhold til et par low- og mid-end grafikkort... Endret 6. januar 2011 av Vaffeltryne Lenke til kommentar
FairCaptain Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Men hva gjør egentlig den integrerte grafikkløsningen når man har et aktivt dedikert skjermkort? Trekker det strøm eller deaktiverer det seg selv? Lenke til kommentar
HKS Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Men hva gjør egentlig den integrerte grafikkløsningen når man har et aktivt dedikert skjermkort? Trekker det strøm eller deaktiverer det seg selv? Foreløpig blir den bare deaktivert. Men på sikt kan det være aktuelt å ha løsninger ala Nvidia Optimus også på desktop. Nvidia og Intel jobber med dette... Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Det er vanlig med et valg i BIOS om hvilken grafikkløsning som skal være den primære. Lenke til kommentar
Exsoldier Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 @Roy EOverklokke den litt bedre enn de klarte på hardware.no er du grei... alle andre steder får den lett opp i 4,5-4,9ghz. Gratulerer med raskt innkjøp... Kommer nå an på om dem klarer å få den stabil også. Jeg tror jeg uansett venter til 2011 sokkelen eller 6 kjernern kommer. Ikke helt overbevist om utbytting enda. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Ved å øke arbeidsspenningen til noe over 1,3 volt, kjørte prosessoren stabilt på 4,3 GHz. Ved mer spenning og justeringer i BIOS er vi overbevist om at prosessoren kan klare enda høyere frekvenser. ">Les mer</a> Føler det mangler en setning på slutten der. Hvorfor stoppet dere? Og hvorfor ikke teste den integrerte GPU'en i samme slengen? Jeg var spent før jeg begynte å lese, og meget overasket når jeg hadde lest noen sider siden den sparket så bra fra seg, helt til jeg fant ut at dere bare haddet testet prosessor-delen Lenke til kommentar
Gazer75 Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Har ein alt i7 eller i5 så er det ikkje verdt å bruke peng på oppgradering enda. Eg sit enda på ein C2D E8500, og skal vente på 2011 sokkel seinare. Det skal og kome prosessorar utan GPU til den. Lenke til kommentar
johome Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Jeg som ikke gamer, er også meget interresert i å få vite hvor bra den integrerte GPU'en er. Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Ved å øke arbeidsspenningen til noe over 1,3 volt, kjørte prosessoren stabilt på 4,3 GHz. Ved mer spenning og justeringer i BIOS er vi overbevist om at prosessoren kan klare enda høyere frekvenser. ">Les mer</a> Føler det mangler en setning på slutten der. Hvorfor stoppet dere? Og hvorfor ikke teste den integrerte GPU'en i samme slengen? Jeg var spent før jeg begynte å lese, og meget overasket når jeg hadde lest noen sider siden den sparket så bra fra seg, helt til jeg fant ut at dere bare haddet testet prosessor-delen Hovedkortet, eller rettere sagt brikkesettet til hovedkortet de har fått tilsendt støtter ikke grafikkdelen, så regner med at det er derfor den ikke er testet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå