akle Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Har nå en Maxtor 3200. Den er vel på 7200 rpm. Men trenger nå mer plass. Har tenkt på Western Digital Elements Desktop 2 TB som er på 5400 rpm. Siden den er ganske rimelig. Harddisken kommer til og bli brukt til og se film fra og lagring av bilder. Lurer på om WD vil føles teig og om jeg burde vurdert noe annet. Vill helst ha en harddisk uten software som WD SmartWare ol. Er også åpen for andre forslag. På forhånd takk. Lenke til kommentar
thres93 Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Noen som bruker 5400 lengere? xD Lenke til kommentar
akle Skrevet 6. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2011 Noen som bruker 5400 lengere? xD Jeg har selv ikke peiling på data det er derfor jeg spør. Dette blir jo en harddisk jeg kommer til og ha lenge så det er kanskje greit og gå for 7200- Lenke til kommentar
Anv Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 En moderne 5400rpm disk er plenty til eksternt bruk, de er som oftest stillere og kjøligere. Det kan være en ide å kjøpe HDD og kabinett separat, da slipper du unna ekstra software. Jeg regner med at det ikke er noe problem å bli kvitt forhåndsinstallert software, det burde være nok å bare formatere disken på nytt. Kjøper du separat kan du kjøpe et kabinett med både eSATA og USB, eSATA krever at du har eSATA port på PCen. Fordelen med eSATA er at det går like fort som om HDDen var koplet direkte til hovedkortet. Med USB2 oppleves store datamengder som tregt spesielt når man skal kopiere til/fra. Støtter maskinen USB3 blir det en annen sak, det fungerer i praksis like kjapt som eSATA, du må da i såfall sørge for å ha USB3 i begge ender. Lenke til kommentar
akle Skrevet 12. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2011 Litt sent har vært borte en stund! Har verken eSATA eller USB 3 på pcn min, så da kan jeg vel likså godt kjøpe komplett. Lurer på om det vil gå greit og kjøre film fra Western Digital Elements Desktop 2 TB? Lenke til kommentar
Panter Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Det går helt fint. "Alle" store hdd man bruker for lagring er 5400RPM. Lenke til kommentar
akle Skrevet 12. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2011 Takk for responsen. Da blir det vel en Western Digital Elements Desktop 2 TB etter hvert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå