Gå til innhold

Skal investere i ny bærbar, vurderer acer 5820TG

Anbefalte innlegg

Har nettopp bestillt meg tv 46" sony EX500.

Mens jeg nå sitter og venter på at den skal komme på døren min, vurderer jeg også å oppgradere bærbar.

Den har jeg har nå, har holdt i nesten 5 år så nå begynner den å fortjene pensjonering.

Jeg har vært veldig fornøyd med den (17" Acer maskin, svært stillegående).

Dermed ønsker jeg å teste ut en ny Acer maskin.

Dessverre så har jeg ikke denne gang like stort budsjett som sist gang jeg handlet pc.

Dermed må jeg holde meg innenfor 7000kr.

Ser dermed at enkelte butikker selger Acer 5820TG for rundt 6000kr.

Jeg kommer hovedsaklig til å ha den på et sted, påslått cirka halve døgnet, dermed er det viktig at det er minst mulig støy.

Hovedaktiviteter vil være internett og tekstbehandling.

Disse to vil jeg tro maskinen takler lett, men jeg kommer også til benytte den som avspiller til filmer osv ofte, på den nye TVen. (Derav oppgraderingen av PC, fordi jeg trenger HDMI utgang på PCen.)

Så mitt spørsmål er om denne vil klare å levere bra bildekvalitet på min nye TV?

Har rett og slett ikke peiling på skjermkort, her er data:

ATI Mobility Radeon HD 5650 HyperMemory inntil 4091 MB

Videominne 1 GB DDR3 VRAM

Maks allokert RAM-størrelse 3067 MB

Og om den er stillegående? De fleste butikkene jeg har sjekket, har den ikke til utstilling, dermed får jeg ikke sjekket støynivået selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg og madammen har hver vår 3820TG (toppmodellen av de fem 13,3"-utgavene) og er svært fornøyde med de, men jeg mener at 13,3"-modellene er bedre kjølt enn versjonene med 14" og 15,6", siden de har optisk drev der 3820TG har en ekstra vifte. Dermed er det ikke sikkert at de er like stillegående som 3820TG.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...