Gå til innhold

Nettbrett vs. datamaskin


Runcie

Anbefalte innlegg

Når jeg nå snart skal kassere min gamle bærbare datamaskin... Hvorfor skal jeg kjøpe meg ny? Det virker jo som om disse nettbrettene kan fylle mine behov greit nok? Jeg innser at jeg engentlig bare bruker datamaskinen til surfing, videoavspilling, noe dokumentbehandling og denslags. Dette klarer vel fint nettbrettene å gjøre også? Tastatur kan jeg til og med få på nettbrettene.

 

Finnes det noen åpenbare baksider med nettbrettmedaljen? Noen gode argumenter for å kjøpe en datamaskin?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har begge deler (15,4" laptop og iPad), og tror ikke jeg kunne klart meg med kun nettbrett. Jeg er glad i min iPad og bruker den ganske mye. Internett på den er ganske så fantastisk, men jeg merker jeg mangler en del av funksjonene en PC/Mac ville gitt. Hva med en litt mindre laptop med god batteritid, som Asus UL30, MacBook Air eller lignende?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har begge deler (15,4" laptop og iPad), og tror ikke jeg kunne klart meg med kun nettbrett. Jeg er glad i min iPad og bruker den ganske mye. Internett på den er ganske så fantastisk, men jeg merker jeg mangler en del av funksjonene en PC/Mac ville gitt. Hva med en litt mindre laptop med god batteritid, som Asus UL30, MacBook Air eller lignende?

 

Jo, men de er jo så stilige disse nettbrettene da... Kan du spesifisere hvilke funksjoner du ikke har på iPadden din, som du trenger i dagliglivet?

Lenke til kommentar

iPad er rimelig dårlig til surfing. Jeg har ikke brukt den mye (en time eller to), men nettleseren er for treg (en vanlig laptop med Google Chrome er svært mye raskere), skjermen er for dårlig (blurry ved scrolling) og et trykk på Back reloader alltid siden du går tilbake til. Mulig det funker for folk som ikke er meg, men jeg ble bare frustrert.

 

Jeg syntes forsåvidt også at skriving var litt knot (det er noe rart med størrelsen på tastaturet, men det er nok mye mer av en tilvenningssak enn de andre problemene jeg hadde), og den hersens Back-knappen i nettleseren var litt for langt unna der det var naturlig å hvile hendene når man jobbet med iPaden. Dermed ble det litt slitsomt å flytte hånda hver gang jeg skulle trykke Back :-p

 

Jeg har ikke testa Samsung Galaxy Tab mer enn noen sekunders blaing på Elkjøp, men det jeg ville ha gjort hvis jeg var deg er å kjøpe en slank og fin laptop om du absolutt trenger noe akkurat nå (en Macbook Air vil nok gi en bedre brukeropplevelse på mange måter enn en iPad), men om du kan vente littegrann så er det en hel armada av iPad-kloner på vei som jeg selv venter i spenning på. Massevis av Android-tablets fra Samsung, Motorola etc, en tablet fra RIM (Blackberry) som visstnok skal være veldig snasen, samt "the dark horse" HP med sine kommende WebOS-tablets. Og sist, men antakelig ikke minst, iPad 2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...