Gå til innhold

Eltax høytalere! Gode nok for mitt bruk? Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Hei folkens, har da tenkt å rigge meg litt hjemmekino anlegg. Har ikke fått satt meg heelt inn i hvordan dette me høytalerer og reciever fungerer så tenkte å spørre meg litt fram her. :D

Har ikke det største budskjettet men har ikke det største behovet heller. )

SÅ! Altså, jeg fikk denne recieveren til jul av min far. se link: http://www.lefdal.com/product/lyd-bilde/loskomponent/RXV367BL/yamaha-rx-v367-surroundreceiver

Så nå mangler jeg da bare høytalerene å jeg har sett litt på disse høytalerene. De var ikke alt for dyre men jeg lurte på om noen har prøvd dem eller har meninger om dem, positivt og negativt :)

Se link: http://www.lefdal.com/product////UNIVERSEBL/eltax-hjemmekino Btw, tenkte å evt bytte ut center høytaleren med en aktiv subwoofer som kanskje kan lage litt mer trøkk. Hva tror dere om det?

Edit: Noen som har meninger om hvordan disse to produktene kommer til å virke ilag? Er dem ikke nesten perfekte får hverandre?

Hilsen Simon :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjer me å bare svare på spørsmålet mitt heller da?

Og hvorfor i helvette skal jeg kjøpe stereo anlegg når jeg har fått en surround reciever til bursdagen min?

Noen som har erfaring her inne? med eltax eller annlegg generelt i det hele tatt eller er det bare vasehoder hele gjengen?

Lenke til kommentar

Og hvorfor i helvette skal jeg kjøpe stereo anlegg når jeg har fått en surround reciever til bursdagen min?

Noen som har erfaring her inne? med eltax eller annlegg generelt i det hele tatt eller er det bare vasehoder hele gjengen?

Hvis du ikke vil ha hjelp trenger jeg ikke hjelpe deg! og tror virkelig ikke det er mange "vasehoder" her inne.

jeg skrev du kan utvidde til surround senere, du kan bruke de 1000kr på to bedre høytalere og kjøpe de 3 andre når du får mer penger.

Edit: Grunnen til at jeg spør hva du skal bruke høytalerne til er at noen høytalere egner seg bedre for den spesifikke oppgaven en andre.

Endret av chri-ot
Lenke til kommentar

Absolutt INGEN som vil hjelpe deg om du svarer slikt. Han gav deg faktisk et godt alternativ til noen bedritne Eltax høytalere.

Som han sa, kjøp heller noen gode fronthøytalere først, slik at du kan oppgradere seinere når du får penger til å kjøpe tilbehør, altså senter, bakhøytalere og sub. Da vil du ende opp med en mye bedre samling høyttalere samt lyd fremfor å kjøpe noe dritt du uansett kommer til å bytte seinere.

Et tips: Fortell hvor mye penger du vil/kan legge inn i dette slik at du kan få hjelp. Og gi faen i å svare på den måten når du først får det.

Lenke til kommentar

Fått med meg at det finnes bedre høytalere ja :)

Er veldig interesrt i å høre hvorfor du mener de er bedritne? Så jeg kan få dannet meg et bilde av åssen de er :)

Men som dere ser: forsterkeren yter jo 5x100W

Og høytalerne er200/120/60 (effekt W) Åssen blir det da? God lyd?

Har jeg helt feil eller blir det ikke verre enn at du ikke får spilt så høyt som høytalerne klarer?

Anyways? Siden dere pusher meg sånn på å kjøpe stereo først, har dere noen forslag da?

Lenke til kommentar

Okei, takk :)

Mulig det blir noe endring i planene :) Angående budskjetter så har jeg ikke noe fast tall, la oss bare kalle det minimalt, eller minst mulig :D

Der kan kalle meg enten den griske elle fattige 17 åringen som vil ha det beste :D hoho

evt både grisk og fattig (a)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...