Gå til innhold

Linux på norsk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

folkens for dere som ikke viste det så kommer det et vindu i begynnelsen av installasjonen der man kan velge hvilket språk man vil ha Linux på. så der kan du velge norsk, russisk eller svensk om du vil. er ikke så veldig vanskelig å velge språk nei. tror ikke det har noe med CD3 å gjøre pga uannsett om man bare har CD 1 også så kan man ha norsk språk på Linux allikevel. konge å ha norsk linux da. :D

Lenke til kommentar
konge å ha norsk linux da. :D

Syns ikke det jeg. Føler det blir feil. Er alltid noen oversettelser som plager meg, eventuelt noe kluss slik at en ender opp med en god blanding av engelsk og norsk (slik en kjenner igjen fra Windows). Har ikke prøvd på norsk for mye da, så skal ikke være for stor i kjeften nå :D men liker å ha det på engelsk. Det meste av dokumentasjon er også på engelsk, og greitt å ha et språk å forholde seg til.

Lenke til kommentar

jeppsi, har ikke prøvd så veldig mye engelsk forresten, bare et par ganger til kamerater og sånn, men ellers har jeg brukt norsk linux. stortsett alle linux versjonene som jeg har prøvd har vært på norsk bortsett fra, Knoppix, og Connectiva tror jeg, og Lycoris da.

Lenke til kommentar

Det er så avgjort noen problemer med å ha Linux på Norsk? ting slik som å bruke OpenOffice på norsk, men ha hjelp filene på Engelsk?.

Jeg sliter for så vidt også med samme problem som nevnt over; jeg har lang erfaring fra OS på Engelsk, så noen av oversettelsene irrer meg ;-)

Men for å holde meg på Tema, JA, Mandrake, med masse programmer, slik som KWord og Kmail, kan enkelt kjøres på Norsk :D

Lenke til kommentar

Stort sett vil jeg vel si at om man skal sette opp en PC for noen som bare skal bruke det, og ikke er stive i Engelsk, er Norsk muligheten glimrende? for resten av oss, som skal leke litt med OS?et, er vel Engelsk et Must :yes:

Lenke til kommentar

I siste nummer av PcPro så følger Mandrake 9.1 med på DVD for de som ikke vil laste ned alt. I installasjonen så er det ett språkvalg. Jeg fikk feil på alt untatt Engels så det er kanskje best å velge dette etter installasjonen. ?

Lenke til kommentar
I siste nummer av PcPro så følger Mandrake 9.1 med på DVD for de som ikke vil laste ned alt. I installasjonen så er det ett språkvalg. Jeg fikk feil på alt untatt Engels så det er kanskje best å velge dette etter installasjonen. ?

er du sikker på at det ikke var en knapp der, hvor det sto noe slik som: advanced options eller

more options

e.l. ?

:shrug:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...