Gå til innhold

Intel Sandy bridge tråden


Nizzen

Anbefalte innlegg

Hmm har søkt rundt og den noctuaen er visstnok for stor pga vengeance minnet jeg har. (de er veldig høye)

Vannkjølingen er jeg ikke sikker på for det er litt kjipt med en sånn stor radiator + at det står at den bråker en del. Får se, takk for forslaget :)

 

Men jeg har en TRUE kjøler som jeg brukte på min gamle 775 cpu, så om jeg kan få tak i denne noe sted: http://digitalimpuls.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=38543 så hadde det vært kjekt. Men må først teste og se om der er plass til denne. Btw fins det noen universelle fester for 1155/1156?

 

Jeg har forøvrig byttet kjølepasta på stock kjøleren, har ikke hjulper noe enda.

 

edit: Tenker nå kanskje på å ta vengeance minnet på angreretten og så skaffe meg G-skill Ripjaws 2x4GB for eksempel. Eller har noen noe annet forslag til et godt fungerende (helst 2x4GB) sett? Hvis jeg får tak i en annen type minne så går jeg nok for noctua kjøleren.

Endret av sureup
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Sliter litt med å få justert viftehastigheten på min A70 på EVO-kortet (går på konstant 1500rpm).

Har prøvd via Asus programvare, bios og Speedfan.

Any ideas?

Jeg gikk i bios og satt på q control på cpu eller hva det heter, det ligger i bios ihvertfall, da gikk jeg fra 1700rpm på cpuen til 600 rpm i idle.

Ja min står også på, men kjører på full guffe (1500 RPM) for det om.

I Fan Xpert, merket jeg også at CPU Fan Speed testen ikke gir noe som helst forskjellig utslag, se bildet under:

fanxpert.png

Lenke til kommentar

Hmm har søkt rundt og den noctuaen er visstnok for stor pga vengeance minnet jeg har. (de er veldig høye)

Vannkjølingen er jeg ikke sikker på for det er litt kjipt med en sånn stor radiator + at det står at den bråker en del. Får se, takk for forslaget :)

 

Men jeg har en TRUE kjøler som jeg brukte på min gamle 775 cpu, så om jeg kan få tak i denne noe sted: http://digitalimpuls.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=38543 så hadde det vært kjekt. Men må først teste og se om der er plass til denne. Btw fins det noen universelle fester for 1155/1156?

 

Jeg har forøvrig byttet kjølepasta på stock kjøleren, har ikke hjulper noe enda.

 

edit: Tenker nå kanskje på å ta vengeance minnet på angreretten og så skaffe meg G-skill Ripjaws 2x4GB for eksempel. Eller har noen noe annet forslag til et godt fungerende (helst 2x4GB) sett? Hvis jeg får tak i en annen type minne så går jeg nok for noctua kjøleren.

 

Vurderer det samme, men skal prøve å snu noctuaen først

Lenke til kommentar

Sliter litt med å få justert viftehastigheten på min A70 på EVO-kortet (går på konstant 1500rpm).

Har prøvd via Asus programvare, bios og Speedfan.

Any ideas?

Jeg gikk i bios og satt på q control på cpu eller hva det heter, det ligger i bios ihvertfall, da gikk jeg fra 1700rpm på cpuen til 600 rpm i idle.

Ja min står også på, men kjører på full guffe (1500 RPM) for det om.

I Fan Xpert, merket jeg også at CPU Fan Speed testen ikke gir noe som helst forskjellig utslag, se bildet under:

fanxpert.png

Rare greier, installerte selv fanxpert nå og fungerte greit det

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Vurderer det samme, men skal prøve å snu noctuaen først

Si ifra hvordan det går :) Forøvrig blir det bedre plass hvis man snur den slik at den blåser oppover?

Varmevekslingsrørene på denne kjøleren er ikke lik på begge sider. Jeg har snudd den slik at 120mm-viften står over minnebrikkene og blåser luft ut. (Gitt at viften fortsatt står slik den kom i pakken) Hvis du ser under kjøleren, vil du se at rørene går ca 1cm lengre ut før de bøyer opp. De vil da ta borti minnebrikkene.

 

Når det gjelder å modifisere kjølerfinnene, kan jeg ikke se at man skal få noe problem med mindre man er "uheldig" og sager av rørene. Finnene er omtrent like tykke som brusbokser man får kjøpt i utlandet. Som noen nevnte kan man også bruke saks til å klippe vekk 1cm som hadde kommet borti varmesprederen til Vengeance-brikkene. Eneste man må huske er å klippe vekk på riktig side :!:

Lenke til kommentar

Da tror jeg for min del at det er like greit å skaffe nytt minne på angrefristen så jeg slipper å herpe reklamasjonsrett etc ;) Takk for info!

 

Noen som har et 2x4GB sett som ikke har høye finner og som fungerer fint med sandy bridge? (helst P8P67 deluxe?)

Endret av sureup
Lenke til kommentar

Jeg skal demontere og snu i morgen slik at 120mm-viften står over minnebrikkene, slik at jeg bare kan montere vifta litt høyere på radiatoren slik at den går klar av rammen. Kommer tilbake med resultater! Går ikke det så blir det nytt RAM på meg og.

Du må uansett kutte av 1cm på 3 av finnene på noctuaen. Poenget med å snu kjøleren er at ikke varmerørene skal ta borti minnebrikkene :p

Lenke til kommentar

Hmm har søkt rundt og den noctuaen er visstnok for stor pga vengeance minnet jeg har. (de er veldig høye)

Vannkjølingen er jeg ikke sikker på for det er litt kjipt med en sånn stor radiator + at det står at den bråker en del. Får se, takk for forslaget :)

 

Men jeg har en TRUE kjøler som jeg brukte på min gamle 775 cpu, så om jeg kan få tak i denne noe sted: http://digitalimpuls.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=38543 så hadde det vært kjekt. Men må først teste og se om der er plass til denne. Btw fins det noen universelle fester for 1155/1156?

 

Jeg har forøvrig byttet kjølepasta på stock kjøleren, har ikke hjulper noe enda.

 

edit: Tenker nå kanskje på å ta vengeance minnet på angreretten og så skaffe meg G-skill Ripjaws 2x4GB for eksempel. Eller har noen noe annet forslag til et godt fungerende (helst 2x4GB) sett? Hvis jeg får tak i en annen type minne så går jeg nok for noctua kjøleren.

 

Jeg bare tok av kjøleribbene på minnet 2 av minne brikkene gikk fint det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Skal bestille ny PC, og skal ha en 2500K med tilhørende hovedkort:

 

https://prisguiden.no/profil/lister/122993

 

  • Corsair Vengeance DDR3-1600 8 GB (2x4GB) CL8
  • Intel Core i5 2500K
  • Asus P8H67-V

 

Skal bruke integrert skjermkort så lenge, og heller kjøpe nytt på sikt.

 

Er det slik at jeg bør vente til de nye hovedkortene kommer? Hvis jeg venter, hvor lenge er det vi snakker før kortene er i butikken? Skal ha 5 disker i maskinen (2x500GB, 2x1.5TB og en 74GB Raptor).

 

Francis

Lenke til kommentar

Hvordan gjør man dette med å få byttet HK når nye chipset er på markedet? Tar man kontakt med butikken eller produsent?

 

Jeg kjøpt et Gigabyte hovedkort og fikk de følgende beskjed fra Komplett:

 

Hei.

Du kan sende inn hovedkort for kreditering nå hvis du ikke vil ha kortet, eller du kan søke retur på kortet i April når vi får nye kort inn i sortimentet.

 

 

Med vennlig hilsen,

Arne

Salg & Kundeservice

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...