Gå til innhold

Intel Sandy bridge tråden

Nizzen

Anbefalte innlegg

Det der med at den dobbel og trippel booter, plus at den skiftet mellom å detektere 8 og 16GB RAM hadde jeg også helt frem til jeg oppdaterte BIOS.

Hmm. Interessant... Kanskje jeg skal oppdatere BIOS, ja. Kvier meg veldig for det, i frykt for at noe skal skjære seg. Leste et eller annet sted at en ny bios 13xx er på trappene fra Asus, så mulig jeg avventer til den kommer.

Regner med at det er 1204 du oppdaterte til? (Evt. 1253, men det er vel en beta?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det der med at den dobbel og trippel booter, plus at den skiftet mellom å detektere 8 og 16GB RAM hadde jeg også helt frem til jeg oppdaterte BIOS.

Hmm. Interessant... Kanskje jeg skal oppdatere BIOS, ja. Kvier meg veldig for det, i frykt for at noe skal skjære seg. Leste et eller annet sted at en ny bios 13xx er på trappene fra Asus, så mulig jeg avventer til den kommer.

Regner med at det er 1204 du oppdaterte til? (Evt. 1253, men det er vel en beta?)

Hm, jeg oppdaterte bios men har fortsatt dobbel-boot problemet. Kanskje det har kommet enda en nyere da, får sjekke når jeg kommer hjem!

Lenke til kommentar

Sitter med Asus P8P67 EVO kortet og hos meg funker 1204 kjempe bra.

Eneste er noe merkelig oppførsel når maskinen bare står og idler.

Dette både på 4,8 som jeg kjører på til vanlig eller om den er på def klokk.

Men under spilling og leking er den helt stabil.

Med siste bios vil fsb klokke litt og, fått til 50 x 105, men alt over 5,3 Ghz fryser uansett, kommer inn på 53 x 100 men ikke en mhz over.

Lenke til kommentar

Med siste bios vil fsb klokke litt og, fått til 50 x 105, men alt over 5,3 Ghz fryser uansett, kommer inn på 53 x 100 men ikke en mhz over.

Etter å ha oppgradert til 1204 funker alt som det skal her også. jeg får til å laste windows på [email protected] men har ikke sjangs på noe over det. Den booter windows helt frem til der hvor den skal inn i passordbiten, og så er det stopp. Både 49, 50 og 51 begynner å laste windows og klikker rett før. Har så langt vært helt oppe i 1.55V i bios uten hell.

Siden dette er skolepcen min som skal brukes til modellering og jeg hadde som mål å få den til 4.5GHz, sier jeg meg derfor fornøyd med [email protected]. Den er Primestabil med 65-68 grader på alle kjerner og minnet er stabilt. Da blir det bare å vente til høsten for Ivy Bridge som min personlige workstation når jeg er ferdig på skolen.

Takk for all hjelp og forslag i prosessen!

SuperRipper

Lenke til kommentar

Etter å ha oppgradert til 1204 funker alt som det skal her også. jeg får til å laste windows på [email protected] men har ikke sjangs på noe over det. Den booter windows helt frem til der hvor den skal inn i passordbiten, og så er det stopp. Både 49, 50 og 51 begynner å laste windows og klikker rett før. Har så langt vært helt oppe i 1.55V i bios uten hell.

Siden dette er skolepcen min som skal brukes til modellering og jeg hadde som mål å få den til 4.5GHz, sier jeg meg derfor fornøyd med [email protected]. Den er Primestabil med 65-68 grader på alle kjerner og minnet er stabilt. Da blir det bare å vente til høsten for Ivy Bridge som min personlige workstation når jeg er ferdig på skolen.

Takk for all hjelp og forslag i prosessen!

SuperRipper

skrudd på internal pll overvoltage?

Lenke til kommentar

Hm, jeg oppdaterte bios men har fortsatt dobbel-boot problemet. Kanskje det har kommet enda en nyere da, får sjekke når jeg kommer hjem!

Jeg sitter på 1204 bios, og følgende fungerte utmerket for meg:

UEFI -> Advanced -> APM -> Power on by PCIE -> "Enabled"

Håper det hjelper deg :)

Lenke til kommentar

Hvorfor får jeg ikke oppdatert bios på mitt P8P67 hovedkort? Jeg går inn i bios, så EZ flash og finner den nye bios'en: P8P67-DELUXE-ASUS-1204.ROM og får da beskjed om det det ikke er en EFI bios? Whut?

edit:

Fikset det ved å legge biosen på en usb minnepenn og loade den derfra med EZ flash :S

Endret av sureup
Lenke til kommentar

Da har jeg "løst" sata-kontroller problemet mitt. Sendte mail til dustin, får tilsendt pci-e kontrollerkort med 4 porter + 2 e-sata (630,-) kostnadsfritt. Syns det var en grei løsning for en som ikke gidder å bytte hk igjen :thumbup:

Endret av NiRaM
Lenke til kommentar

Hei. Jeg har nettop fått problemet med at etter jeg instalerte 1204 Bios på min Asus P8P67 PRO kommer jeg ikke inn i bios lengre, Skjermen fryser når jeg trykker DEL under oppstart for og komme in i bios, etter en liten stund resetter pcen seg.

Noen som kan hjelpe meg med dette?

Lenke til kommentar

Noen som har en tempmonitor program med graf? Speedfan sier cpu er -60grader og tmonitor fungerer ikke. Real temp fungerer men har ikke graf... :p Forøvrig så har jeg slitt mye med at pcen fryser og har søkt rundt og sett at mange har det samme problemer. Har disabla C3/C6 nå så får håpe det ordner seg =)

edit: nå fungerer speedfan plutselig

Noen som har anbefaling til en god kjøler? (helst med enkle fester så jeg slipper å ta ut HKet) Får altfor høye temperaturer med stock kjøleren.

edit2: ca 10 grader høyere på core temp og real temp vs speedfan...

Endret av sureup
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Sliter litt med å få justert viftehastigheten på min A70 på EVO-kortet (går på konstant 1500rpm).

Har prøvd via Asus programvare, bios og Speedfan.

Any ideas?

Lenke til kommentar

Mine idle-temps:

Speedfan viser ca 40C

Coretemp og Realtemp viser ca 50C

Bios viser 75C! (cpu'en er vel ikke under load når man er i bios?)

Hva f er det som skjer? Ja jeg har overclocka (4.5GHz @ 1.4v) men speedstep er på.

edit: Har nedclocka til stock og tempene er litt lavere men ikke mye. Og for de som måtte lure: resten av pcen er kald og har god luftgjennomstrømning.

Endret av sureup
Lenke til kommentar

her er mine temps, cpuid sitt program, hardware monitor pro

har du 40-60c i idle så er noe definivt galt, hvis bios sier 70 er det jo helt merkelig.

Hvilket hk har du? hva kjører du av kjøling, her er mine temps, helt vanlig temperert rom, kabinett med 5 vifter. Pluss luftkjøling på cpu.

heihei.th.png

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Mine idle-temps:

Speedfan viser ca 40C

Coretemp og Realtemp viser ca 50C

Bios viser 75C! (cpu'en er vel ikke under load når man er i bios?)

Hva f er det som skjer? Ja jeg har overclocka (4.5GHz @ 1.4v) men speedstep er på.

edit: Har nedclocka til stock og tempene er litt lavere men ikke mye. Og for de som måtte lure: resten av pcen er kald og har god luftgjennomstrømning.

Sitter kjøleren skikkelig på?

Dine idle temps er altfor høye.

Lenke til kommentar

Sliter litt med å få justert viftehastigheten på min A70 på EVO-kortet (går på konstant 1500rpm).

Any ideas?

Jeg gikk i bios og satt på q control på cpu eller hva det heter, det ligger i bios ihvertfall, da gikk jeg fra 1700rpm på cpuen til 600 rpm i idle.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Any ideas?

Jeg gikk i bios og satt på q control på cpu eller hva det heter, det ligger i bios ihvertfall, da gikk jeg fra 1700rpm på cpuen til 600 rpm i idle.

Får ta en titt senere :-)

Lenke til kommentar

Har tatt av kjøleren (stock kjøler) og satt den på igjen. Har samme temperaturer som før. Kjølepastaen var smurt utover toppen på cpu'en så det må være kontakt.

HK er Asus P8p67 deluxe, cpu er i7 2600k

Kabinett er antec 900 med masse vifter, det er kjølig i pcen. Uansett så har jeg nå kabinettet åpent og temperaturene holder seg på det samme (35-40c helt idle i cpuid (ikke kjørt noe load på en stund) og flyr opp til 70-80+ under prime95 uklokket).

bilde:

idle:

post-89714-0-82526200-1297259371_thumb.png

etter 1 min med prime95:

post-89714-0-85003300-1297259400_thumb.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...