Gjest Slettet+3165 Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Går utifra at det ikke er noe problem HM65-chipsettet? Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Helt fantastisk. ventet 1 uke for å få alt på lager, så skal jeg bestille, så blir p67 chipsettet tilbakekalt, helt fantastisk. Nå man jo vente til april, fordi jeg ser ingen nettbutikker som kjører p67 chipset akkurat nå. Lenke til kommentar
polsen Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Ja, da har jeg gått over til å bruke tre av de fire tilgjengelige SATA3-portene på P8P67-kortet mitt... Spørs om jeg gidder bytte det ut senere, vil helst ha færrest mulige disker inni der pga. varmeutviklingen, så fire SATA-porter burde holde. Men vi får se hva slags deal Komplett kommer opp med. Virker som at de i Sverige sender ut SATA3-kort til de som er rammet, i påvente av en bytte-ordning... Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Har omsider fått 2500k og GB P67-UD4. Testet CPUen litt, og kjører Prime Blend på [email protected] nå(regner med den går lavere også). Virker dog som at den har en vegg på 4.7GHz, går fint i Prime SmallFFT, men Blend krasjer nesten med en gang. Ufattelig ustabil bios på dette kortet også. Kjører nå beta-bios F7f, den mest stabile sålangt. Lenke til kommentar
Philophobe Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Helt fantastisk. ventet 1 uke for å få alt på lager, så skal jeg bestille, så blir p67 chipsettet tilbakekalt, helt fantastisk. Nå man jo vente til april, fordi jeg ser ingen nettbutikker som kjører p67 chipset akkurat nå. http://amentio.no/We...pNodeID=1000005 Om problemet ikke plager deg kan du jo alltids prøve Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 (endret) true, dog hadde jeg ikke tenkt å gå for sabertooth utgaven. men blir vel heller det enn å vente flere måneder. sender mail til amentio og hører om de faktisk selger det, noen andre nettbutikker som selger p67 eller er det helt dødt? Endret 1. februar 2011 av henrikrox Lenke til kommentar
polsen Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Helt fantastisk. ventet 1 uke for å få alt på lager, så skal jeg bestille, så blir p67 chipsettet tilbakekalt, helt fantastisk. Nå man jo vente til april, fordi jeg ser ingen nettbutikker som kjører p67 chipset akkurat nå. Om problemet ikke plager deg kan du jo alltids prøve Er faktisk veldig glad for at jeg rakk å sette sammen SB-maskinen, nå, gitt. Hovedkortene trekkes jo fra nettbutikker over hele fjøla. Med tanke på at chipsettene ikke pøses ut på et par måneder, tar det fort 4-5 måneder før nye hovedkort når forbrukerne rundt omkring. Og når løsningen er så enkel som at man bare kobler dingsene på 6GB/s-portene, er det jo bare å le av hele greia! Lenke til kommentar
Athey Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Bestilte akkurat P8P67 Pro fra netonnet. Fikk ordrebekreftelse og greier, så satser på at det ligger i posten om et par dager Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Godt tips, bestilte nettopp selv Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Fikk beskjed om at det var sendt fra netonnet i dag, ser nå på netonnet sine sider at de har fjernet alle 1155 chipset ;O Lenke til kommentar
fwj__ Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Da er det like godt å vente på Z68 hovedkort for de som ikke fikk bestilt SB hovedkort. " Z68 Schedule Unaffected I asked Intel if 6-series derivative chipsets were affected by the problem, specifically the Z68 chipset. While all 6-series chipsets are exposed to the issue, the launch schedule for all future derivates remains unaffected. Z68 will continue to launch somewhere in Q2 2011. I would expect to see motherboards around April. At CES I spoke with Intel at length about the frustrating nature of the P67/H67 feature segmentation. The fact that there's no chipset that will let you use Intel's processor graphics and overclock your CPU is a major oversight. Intel's Z68 chipset will address this shortcoming, as well as add additional features (e.g. SSD caching) that are exclusive to Z68. I am disappointed that Intel wasn't better prepared on the chipset side at the SNB launch and today's announcement is icing on the cake. If you're going to have to wait to buy anyway I would recommend waiting until Z68 motherboards hit the market. For existing owners, I would hope that Intel and the motherboard manufacturers might offer some sort of a trade-up or trade-in program to move to Z68 since you're going to have to replace your motherboard anyway." Kilde: http://www.anandtech.com/show/4142/intel-discovers-bug-in-6series-chipset-begins-recall Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Frister litt å gå for Z68 ja, siden vi vet at neste generasjon vil være på samme socket og jeg definitivt hadde kjøpt Z68 på dag 1 dersom den hadde vært tilgjengelig sammen med P67. Lenke til kommentar
SuperRipper Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 (endret) Er det noen som har ASUS P8P67 Pro og som opplever ustabil spenning ved overklokk? Jeg kommer ikke over 4GHz og har så langt vært oppe i 1.4V Når jeg sjekker CPU-Z faller spenningen fra 1.33 til 1.23 ved load. Da står den på 1.4V i bios. temp er 45 grader... 2600K Noctua D14 Corsair Vengeance 16GB 1600MHz @ 1333 [email protected] Corsair HX650 Stepping på cpu er L040B690. Endret 4. februar 2011 av SuperRipper Lenke til kommentar
dredg Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Også vedrørende ASUS Pro, flere som har problemer med cold boots? Hver gang jeg starter opp maskinen kald(ikke vært skrudd på, på en stund), så poster den ikke. Alt spinner opp i starten men så er alt svart, men mem LED lyser rødt. Så jeg trykker inn power knappen igjen og den begynenr å poste men jeg får beskjed om at OC Failed. Så da trykker jeg F1 går inn i UEFI og bare gå save and exit uten å gjøre endringer og så booter den fint. Til daglig er maskina dønn stabil i alle tester og bruk samt ved vanlig restart, oppstart fra sleep osv fungerer den fint. Den klarer bare ikke en kald oppstart. Kan også kjøre Mem OK knappen for å ikke gå veien om UEFI da også starter den opp fint. Har nyeste BIOS 1253 eller hva den nå het og skrudd ned ram fra 1600 til 1333 alt annet på minnet er auto. Minnet: http://www.dustinhome.no/pd_5010543811.aspx ( pokker og, jeg betalte 2300 for 3 uker siden! ) Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Også vedrørende ASUS Pro, flere som har problemer med cold boots? Hver gang jeg starter opp maskinen kald(ikke vært skrudd på, på en stund), så poster den ikke. Alt spinner opp i starten men så er alt svart, men mem LED lyser rødt. Så jeg trykker inn power knappen igjen og den begynenr å poste men jeg får beskjed om at OC Failed. Så da trykker jeg F1 går inn i UEFI og bare gå save and exit uten å gjøre endringer og så booter den fint. Til daglig er maskina dønn stabil i alle tester og bruk samt ved vanlig restart, oppstart fra sleep osv fungerer den fint. Den klarer bare ikke en kald oppstart. Kan også kjøre Mem OK knappen for å ikke gå veien om UEFI da også starter den opp fint. Har nyeste BIOS 1253 eller hva den nå het og skrudd ned ram fra 1600 til 1333 alt annet på minnet er auto. Minnet: http://www.dustinhome.no/pd_5010543811.aspx ( pokker og, jeg betalte 2300 for 3 uker siden! ) Jeg hadde samme/liknende problem frem til jeg skrudde av auto tune-up/tweak greia. loada Optimized defaults i biosen. Jeg måtte også skru av C3/C6 på CPU for å unngå at den random frøys. Er det noen som har ASUS P8P67 Pro og som opplever ustabil spenning ved overklokk? Jeg kommer ikke over 4GHz og har så langt vært oppe i 1.4V Når jeg sjekker CPU-Z faller spenningen fra 1.33 til 1.23 ved load. Da står den på 1.4V i bios. temp er 45 grader... 2600K Noctua D14 Corsair Dominator 1600MHz @ 1333 [email protected] Corsair HX650 Stepping på cpu er L040B690. Husk at du kan tweake/justere masse ang. spenningen; spread spectrum m.m. Har du gjort dette også? Jeg har ikke sett etter valget i EFI'n, bare i den Asus AI-greia. Lenke til kommentar
polsen Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Også vedrørende ASUS Pro, flere som har problemer med cold boots? Hver gang jeg starter opp maskinen kald(ikke vært skrudd på, på en stund), så poster den ikke. Alt spinner opp i starten men så er alt svart, men mem LED lyser rødt. Så jeg trykker inn power knappen igjen og den begynenr å poste men jeg får beskjed om at OC Failed. Så da trykker jeg F1 går inn i UEFI og bare gå save and exit uten å gjøre endringer og så booter den fint. Til daglig er maskina dønn stabil i alle tester og bruk samt ved vanlig restart, oppstart fra sleep osv fungerer den fint. Den klarer bare ikke en kald oppstart. Kan også kjøre Mem OK knappen for å ikke gå veien om UEFI da også starter den opp fint. Har nyeste BIOS 1253 eller hva den nå het og skrudd ned ram fra 1600 til 1333 alt annet på minnet er auto. Minnet: http://www.dustinhome.no/pd_5010543811.aspx ( pokker og, jeg betalte 2300 for 3 uker siden! ) Jeg overklokker ikke noe, og eksperimenterer minst mulig, men har sett liknende symptomer med P8P67 deluxe. Ved booting virker det som den slår seg av, så på, herjer og styrer. Noen ganger kommer jeg ikke inn i bios, andre ganger helt ok. Noen ganger detekterer den 8 GB RAM, andre ganger 16. Helt random. Når den til slutt kommer opp virker alt stabilt. Har vært Asus-fan i mange år, men dette blir nok siste Asus-kort... Lenke til kommentar
OldMan Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Alle hk produsentene sliter med å lage gode bioser for sb. De fleste feil har med strømstyring c3/c6 states og dårlige Intel drivere. På Asus hjelper det å skru på Wake Up from PCI i bios. Win 7 trenger patch/sp1 og Intel må lage litt bedre drivere. Ikke akkurat en vellykket lansering det her Lenke til kommentar
SuperRipper Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 (endret) Har nyeste BIOS 1253 eller hva den nå het og skrudd ned ram fra 1600 til 1333 alt annet på minnet er auto. Minnet: http://www.dustinhome.no/pd_5010543811.aspx ( pokker og, jeg betalte 2300 for 3 uker siden! ) Samme her, er surt å se 500 forsvinne så fort :-/ Jeg overklokker ikke noe, og eksperimenterer minst mulig, men har sett liknende symptomer med P8P67 deluxe. Ved booting virker det som den slår seg av, så på, herjer og styrer. Noen ganger kommer jeg ikke inn i bios, andre ganger helt ok. Noen ganger detekterer den 8 GB RAM, andre ganger 16. Helt random. Når den til slutt kommer opp virker alt stabilt. Har vært Asus-fan i mange år, men dette blir nok siste Asus-kort... Har desverre samme erfaring. Jeg fikk ikke hovedkortet før fredag for en uke siden. Da måtte jeg be på mine knær ,fordi hovedkortet jeg egentlig skulle ha, Gigabyte, ikke var kommet enda bestillingen ble gjort 17.jan.. Da fikk jeg tilbud om ASUS, som jeg ikke har hatt siden forrige årtusen. Kjipt at det skal være så ustabilt. Kanskje jeg bare skal gå tilbake til Gigabyte og 2011 til høsten! Endret 4. februar 2011 av SuperRipper Lenke til kommentar
Anv Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 ASUS P8P67 Deluxe har vært det enkleste og mest problemfrie for meg, har kjørt på bios 1204 i det siste og den har vært like grei som 1053. De eneste justeringene i bios bortsett fra OC har vært å slå av de ekstra 6Gb/s portene og disabled firewire. (etter dette kom faktisk splash screen opp) W7 med SP1 og fortrinnsvis RST 10.0.0.1046 har da vært så godt som stabilt, RST 10.1.0.1008 har forårsaket merkelige frys i sammenheng med flere raid. Det som ikke har vært stabilt er faktisk skjermkort/driver som har oppført seg litt merkelig. (kan selvsagt skyldes maskinen) Gigabyte som jeg har foretrukket de senere år har derimot skuffet på biossiden (der de normalt sett er best), der sliter jeg med kaldstart problemer. Jeg har ikke prøvd siste bios på UD5 så det er mulig den hjelper, skal prøve den i helgen. Det som er litt frustrerende er at det virker som alt er "all over the place", hos noen virker det og hos andre ikke og det er ofte med samme hardware. Synd at momentet falt ut av SNB lanseringen men jeg er da glad jeg har noen MB og noen CPUer å leke med, tross alt. Lenke til kommentar
dredg Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Jeg overklokker ikke noe, og eksperimenterer minst mulig, men har sett liknende symptomer med P8P67 deluxe. Ved booting virker det som den slår seg av, så på, herjer og styrer. Noen ganger kommer jeg ikke inn i bios, andre ganger helt ok. Noen ganger detekterer den 8 GB RAM, andre ganger 16. Helt random. Når den til slutt kommer opp virker alt stabilt. Har vært Asus-fan i mange år, men dette blir nok siste Asus-kort... Det der med at den dobbel og trippel booter, plus at den skiftet mellom å detektere 8 og 16GB RAM hadde jeg også helt frem til jeg oppdaterte BIOS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå