discostu Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Har kommet til et punkt i livet hvor jeg begynner å slite litt med tanke på hva jeg skal gjøre videre. Jobber som IT-konsulent (mest support, litt drift) i Oslo, men begynner å bli lei. Lønna er også ikke helt topp (over gjennomsnittet riktignok). Har 3årig bachelorutdannelse i informatikk, men litt usikker på om jeg har valgt feil. Greia er den at jeg syns det å jobbe er no drit, omtrent uansett jobb. Selvfølgelig er noen jobber endel bedre enn andre, men alt i alt er det å måtte opp om morran og dra på jobb et jævla slit. Derfor lurer jeg litt på hvilken retning jeg bør ta. Har som sagt utdannelse innen IT, men jobber mest med support så lærer ikke spesielt mye nytt jeg kan dra med meg videre. Ser litt rundt på jobbannonser innen IT og de krever ditten og datten av erfaring. Satt litt å tenkte på å utforske selgeryrket. Noen som har erfaringer med det? Hva kreves? Er det bra betalt? Lønn er noe jeg setter høyest igrunn og er av den grunn jeg tror jeg har valgt feil yrke. Lenke til kommentar
Charlo Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Hvorfor setter du lønn høyest ? Greia med jobb er at du skal jobbe med noe du trives med. Jeg hadde bare pakka sammen sakene og kjøpt meg en båt og reist til cuba først som sist. Det å drive support og salg må jo være et marrerit. Lenke til kommentar
discostu Skrevet 6. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2011 Hvorfor setter du lønn høyest ? Greia med jobb er at du skal jobbe med noe du trives med. Jeg hadde bare pakka sammen sakene og kjøpt meg en båt og reist til cuba først som sist. Det å drive support og salg må jo være et marrerit. Tja, fordi en del av meg tviler på at jeg noengang finner en jobb jeg i stor grad trives med. Altså, er jo lesser of two evils liksom, men jobb er jobb og det kommer det alltid til å være. Lenke til kommentar