lillegutt_70 Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 (endret) Hei alle sammen, vurderer å kjøpe ny bærbar pc. har sett på en hp pavilion dv63000 hvordan er deres meninger om denne hp-modellen, dersom man skal sammenligne denne mot Asus UL30? brukerområde er først og fremst jobb-pc, til å utføre arbeidsoppgaver i for eks regnskapsprogrammer som Mamut. valget mitt står mellom disse to. har litt begrenset med erfaring pc'er selv, etter som det er første gang jeg nå kjøper på egenhånd. Endret 6. januar 2011 av lillegutt_70 Lenke til kommentar
festen Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Hvis knappene til musa på Dell L501x er 8 av 10, Thinkpad T510 10 av 10, Macbook pro 8 av 10, så er knappene på den HP maskinen 1 av 10. Det er en grunn god nok til å kjøpe noe annet. Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Har hatt Asus UL30A siden denne modellen kom som ny for litt over et år siden, eller når det nå var. Den er vel ikke perfekt, men må vel si at den har levd opp til forventningene. Først og fremst, batteritid, skjerm og tastatur, det er veldig bra. Selv om skjermstørelsen er kun 13.3 tommer, så oppleves den som OK å jobbe med. Største irritasjonsmoment var at "kassen" ikke var skrudd godt nok sammen, slik at det "knirket" når man la hånden "på kassen" i forkant over høytalerne. Fikset dette med et par dråper superlim. Ellers så er innsynsvinkelen for skjermen ikke helt topp, man må sitte rett foran den. Helt så ille er det allikevel ikke. Totalt sett så må jeg nok si meg temmelig godt fornøyd, og kunne nok tenke meg å kjøpe ny og oppgradert UL30 neste gang. UL30 med innebygget 3G modem og USB3, det hadde nok vært det som eventuelt fikk meg til å kjøpe UL30 en gang til. Egentlig første laptoppen jeg har hatt, som jeg kunne ha tenkt meg å kjøpe på nytt igjen. Ellers så er vel egentlig ikke prosessorytelsen helt i toppklasse, men i forhold til batteritiden og fraværet av "varmgang" så får det vel være OK. Som "skrivemaskin" og som arbeidsredskap så er den veldig behagelig å jobbe med. (Har ellers også flere andre laptopper som for det meste ligger ubrukt.) Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Nei, denne hadde jeg ikke byttet i. Link Grunn: Batteritid. (For kort.) Vekt. (For tung.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå