Smellyglove Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 (endret) For en tid siden la jeg merke til at PC'en periodisk begynte å hakke/lagge når jeg spilte spill. Hvert fjerde/femte minutt så var det et minutts sirups-tilstand hvor det er så og si umulig å gjøre noe. Jeg har klart å spore den ekstra CPU bruken til audiodg.exe. Den vil med jevne mellomrom plutselig spise ca 50% CPU, før den går tilbake til normalen og det er mulig å spille igjen. Jeg har søkt og søkt etter løsninger på nettet men ingenting fungerer. Har skrudd av "audio enhancements" men det fungerer iallefall ikke. Lagt inn nye drivere, fjernet nye drivere, brukt windows sine drivere, formatert to ganger etc etc. Ingenting hjelper. Problemet er der med en gang etter en formatering. Har en Acer laptop med Realtek innebygget lydkort. Har og så et SB X-Fi Go! -Usb lydkort, og problemet er det samme hvilket av de jeg bruker. Windows Vista Home 32. Det som er så merkelig er at dette skjedde tilsynelatende ut av det blå. Plutselig en dag så var problemet der, og jeg kan ikke huske å ha gjort noe spesielt, eller lagt inn noe nytt i tiden før det skjedde. Endret 6. januar 2011 av Smellyglove Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Fjern Acer crapet fra pcen, du trenger det ikke uansett. Lenke til kommentar
Phyx Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Fant dette på nett: Its just something added to windows 7 and vista to run usb audio devices and some other things using an inbuilt driver in the operating system. Harmless if you have a fast system but if you have a slow processor and are playing a game or movie with a lot of sound channels it will cause a serious performance hit towards your cpu... MS needs to either optimise its performance or cut it out all together.. Lenke til kommentar
Smellyglove Skrevet 6. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2011 Fjern Acer crapet fra pcen, du trenger det ikke uansett. Har selvsagt avinstallert alt piss som ikke trengs etter å ha reinstallert Vista. Lenke til kommentar
Smellyglove Skrevet 6. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2011 Fant dette på nett: Its just something added to windows 7 and vista to run usb audio devices and some other things using an inbuilt driver in the operating system. Harmless if you have a fast system but if you have a slow processor and are playing a game or movie with a lot of sound channels it will cause a serious performance hit towards your cpu... MS needs to either optimise its performance or cut it out all together.. Men PC'en gikk helt fint, frem den ikke gjorde det.. Så det må da være mulig å få den tilbake til den tilstanden den var. Selv om det virker litt håpløst iom at dette skjer rett etter en reinstallering av Vista. Lenke til kommentar
Smellyglove Skrevet 6. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2011 Eneste jeg kan komme på er at jeg skaffet X-Fi kortet. Men det var flere uker før lagginga skjedde. Første gangen jeg reinstallerte Vista la jeg inn alle siste drivere til alt og regnet med at det skulle være fint. Andre gangen jeg reinstallerte det så glemte jeg å nappe ut X-Fi kortet av USB porten, så Vista la det inn av seg selv. Så nå lurer jeg på en ny reinstallasjon, og huske å dra ut X-Fi kortet. Eneste som taler imot er at det tar så inni helsikkes lang tid å avinstallere alt unødvendige crapet som følger med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå