Gå til innhold

Nytt stativ til DSLR Foto/Filming

Anbefalte innlegg

Hei!

Har klart meg lenge med et aluminiumstativ for fotografering, men etterhvert som jeg bruker kamera mer og mer til filming har behovet for et bedre stativ meldt seg. Den tripoden jeg har er ikke bare "jerky" når jeg skal "pan'e" (sorry, dårlig vokabular tidlig på morgenen) men den lager også høyfrekvente lyder - mao. ikke ideelt for filming. Er ute etter et allround stativ med "smooth panning" til foto/filming som er lett nok til at man kan ta det med på en fjelltur uten nøye vurdering.

Er det noen vil dele noen tips mht stativ og hode før jeg går til innkjøp? Har sett på et lite mylder av Benro/Manfrotto på nett i prisklassen opptil ca 2.000,-, men vanskelig å vite om disse, evt hvilke av de, imøtekommer mine behov.

Bor slik til at det er et heldagsprosjekt å oppsøke en butikk med noenlunde utvalg og prøve stativer i praksis - innspill mottas med stor takk! :new_woot:

Endret av kozel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Takk for svar, men det stativet er veldig likt det jeg allerede har. Ser etter en tripod man kan pan'e med, monopod har jeg. :-)

Så at jeg sendte link til feil stativ.

Her er modellenm jeg mener 1972126.jpg

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke anbefale Benro stativ med skruhjul for justering av stativ bein, da jeg har hatt mye trøbbel med det systemet, beina kiler seg fast osv. Jeg ville kjøpt et stativ som bruker klemmer for å justere lengden.

Endret av Pc Lynet
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke anbefale Benro stativ med skruhjul for justering av stativ bein, da jeg har hatt mye trøbbel med det systemet, beina kiler seg fast osv. Jeg ville kjøpt et stativ som bruker klemmer for å justere lengden.

Har og et Benro med skru, har til dags dato aldrig opplevd at det har kilt seg!! Mitt er kanskje litt tungt(aluminium) men så tar det 20kg!

Endret av Kjell75
Lenke til kommentar

For å panne - har du et skikkelig videohode med spak?

Hei!

Takk for tips Trondster, å kjøpe hode og stativ separat er nok veien å gå ser det ut til. Må vel kanskje utvide budsjettet noe også, som jeg hadde mistanke om.

Har du noe erfaring med hvor mye man må ut med for å få et hode som er rimelig "fluid"? Ser prisene går fra tusenlappen og oppover til det uendelige, vanskelig å finne veldig spesifikk informasjon om akkurat den egenskapen for alle modellene på nett.

Endret av kozel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...