Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 da jeg tok teorien mener jeg at det sto at de 2 første årene man har lappen er det på prøvetid eller noe slikt. så hva skjer når man hatt lappen i 2 år? hva endres? Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Ingenting merkbart endres iallefall. Kanskje du blir fjernet fra ett eller annet register? Lenke til kommentar
Parashurama Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Får ikke overtredelser større konsekvenser i prøvetiden? Kan ikke bekrefte det, men mener jeg har hørt det en gang. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Det skjer ingenting merkbart, det er berre det at dersom du mister lappen etter at du har passert toårsgrensa så vil du få igjen lappen når straffa er gjennomført. Dersom du mister lappen i prøvetida så vil du måtte ta ny førerprøve for å kunne få kjøyre bil igjen. Datoen du tok sertifikatet står på lappen så det er ein enkel sak å sjekke opp om det er meir eller mindre en 2 år sidan du fekk godkjent oppkjøyring. Der er ikkje behov for å måtte gjere noke aktivt sjølv når du nærmer deg utgangen av prøvetida. 2 Lenke til kommentar
trollhatt Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Nei, straffen for trafikkforseelser er ikke strengere under prøvetiden. Mister du sertifikatet under prøvetiden må du ta teori og oppkjøring på nytt, uansett. Er du derimot ferdig med prøvetiden er det en min. grense for hvor lenge du må miste sertifikatet før du må ta ny prøve, mener den er på 6mndr for oppkjøring pr idag. Og ja, thats it Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå