Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 jeg har lyst på FEAR spillene til xbox 360, men jeg blir forvirret som faen av addons og slikt. akkurat hva er det jeg trenger for å spille single player? Lenke til kommentar
Licht Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 (endret) Det er rimelig valgfritt. FEAR: First Encounter Assault Recon er FEAR 1. Det inneholder den kanoniske første delen av historien. FEAR Files er to selvstendige utvidelser av FEAR 1, men jeg anbefaler deg å styre unna disse med mindre du er desperat etter mer. De ble utviklet av et annet studio etter at Monolith gikk fra Vivendi til Warner, og er ikke direkte strålende. I stedet kan du gå rett til FEAR 2: Project Origin, som også er utviklet av Monolith. Det ble aldri like sjangerdefinerende som FEAR var i 2005, men fremdeles verdt en gjennomspilling om du liker det første spillet. Det finnes også en DLC til FEAR 2; Reborn, som legger til en minikampanje, men den har jeg dessverre ikke fått prøvd enda. Hvis PC-en din var ny en gang mellom 2005 og i dag burde den iallefall klare det første spillet utmerket, og i så fall anbefaler jeg at du spiller det der. FEAR 2 er mer konsolltilpasset. Edit: Nå husket jeg hvorfor også: FEAR 2 ble parallellutviklet av Monolith, FEAR 1 var et PC-spill som fikk en shoddy port av et annet studio ca. et år etter PC-releasen. I den anledning kan det være verdt å nevne at FEAR 3 utvikles av det samme relativt inkompetente studioet som i sin tid portet FEAR 1 (day one studios). Mitt vinnertips er å ikke bry seg kjempemye om FEAR 3, men heller se fram til den nye IP-en Monolith holder på med. Endret 6. januar 2011 av Zealuu Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 sier du at FEAR 1 er dårlig portet til 360? Lenke til kommentar
Licht Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 (endret) Jeg har ikke prøvd porten, men Day 1 har aldri laget noe som er bedre enn middels. 360-porten er visstnok bedre enn PS3-porten, og hvem vet, det kan jo være de overrasket alle med 360-porten. Jeg ville iallefall spilt eneren på PC hvis jeg kunne. Endret 6. januar 2011 av Zealuu Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Jeg spilte Fear 1 og 2 på PC, og jeg ville anbefalt å gått rett på Fear 2. Fear 1 er bare identiske korridorer og identiske utenfor-korridorene hele tiden, men en og annen avstikker ned i grå, kjedelige kjellere i stedet for grå, kjedelige korridorer. Fiendene er stort sett de samme folkene om og om og om igjen hele tiden. Fear 2 er ikke stort bedre, men det har da litt mer variasjon i det minste. Eller du kan gå for noe som faktisk er bra. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Enern er jo storveis. På pc ihvertfall. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Om du liker identiske fiender i identiske områder og svært forutsigbare grøss. I slo'mo. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Jeg liker fet historie, fet action og smarte fiender. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Så hvorfor liker du FEAR? Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Såklart fiendene ikke er topp nå, men når det kom ut var det sykt. Jeg følte til tider at jeg spilte online. Klarte ikke å runde Half-Life 2 i etterkant rett og slett fordi fiendene ble for dumme. Likte også alle effektene, det å skyte på fiender hadde aldri føltes så realistisk før. Fliser sprutet rundt, murpuss fra tak og vegger etc. Historien klarte også å suge meg fast, og miljøene var heller ikke så monotone som du skal ha det til. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 AIen var ganske god, det går jeg med på. Og greit, det å skyte i stykker brettene blir aldri kjedelig. Har ikke tall på hvor mange timer jeg brukte på å knuse ting i Red Faction 3 bare på kødd. Har man blir drept fordi man slo i stykker et hus med en slegge mens man står inni det skal det mye til for å overgå det. Men det betyr ikke at verken Fear eller RF3 er bra spill. Områdene i Fear og RF3 er for identiske (kontorer og korridorer i Fear, brun ørken i RF3), og fiendene i Fear er identiske. De kalles jo til og med kloner. Nå har jeg jo drept noen hundre Stormtroopere i diverse Star Wars-spill, men de har da i det minste personlighet. Fiendene i Fear er bare vanlige soldater i vanlige soldat-uniformer med vanlige soldat-gevær. Vil jeg drepe sånne tar jeg heller ett av de gamle Ghost Recon. Fiendene der er ikke like smarte, men resten av spillet er suverent på alle områder. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 ... Hvor langt spilte du egentlig i FEAR? Man treffer jo en del fiender som ikke er Replicas. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå