Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Første bil [rundt 50 000]

Anbefalte innlegg

Hei!

Da var tiden endelig kommet og jeg kan kjøpe min første bil :D

Men, jeg kan på langt nær nok om biler til å lete meg frem i den jungelen bruktbilmarkedet er. Derfor hadde jeg satt stor pris på litt hjelp!

Jeg tenker å legge meg i prisklassen rundt 50 000, kan strekke meg til 60 000 om det blir nødvendig.

Bilen vil trolig bli brukt mye til og fra arbeid/skole. I snitt ca 3 mil hver dag 6dgr i uken (ca 10 000km i året).

I tillegg kommer langkjøring, hvor mye dette blir er vanskelig å si..

Altså er drivstofforbruket veldig viktig. Det samme gjelder "selvfølgelig" driftssikkerhet.

Den siste tingen jeg legger vesentlig vekt på er et godt førermiljø, dvs klimaanlegg, pent interiør og god kjøre/sittekomfort.

At bilen ser bra ut er heller ikke å forakte.

Antispinn/antiskrens er også et stort pluss. ABS er essensielt.

Har til nå sett på mye forskjellig, men noen modeller har pekt seg ut (er selvfølgelig åpen for andre forslag):

Audi A3, 5-dørs

Ford Mondeo, etter 2001 (helt nytt design, sedan)

Mitsubishi Carisma, etter 2002 (da interiøret før 2002 er gyselig)

VW Passat, sedan.

Har en Audi A3 med 1,6 101hk bensinmotor fra 2000 i siktet nå. 157000km. Ja/nei?

Tusen takk for all hjelp!!

Mvh

CorporalClegg / Ivar

Endret av Corporal Clegg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Audien hørtes ikke feil ut.

Ellers har du jo Ford Focus eller Mazda 323, siste er nok relativt døl, men er iallefall driftsikker og lavt drivstoff forbruk: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=26157700

Du får jo også noen fine Golf eller Bora til den prisen: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=26122479

Av de du har på lista de hadde jeg droppet Passat og Mondeoen.

Lenke til kommentar

noo. hadde heller kjøpt audi enn ford focus eller mazda. men når en audi er gådd så lite og det er en a3 det er snakk om så tror ikke jeg det er så mye å bekymre seg over. som sagt, sjekk etter rust. farligste som finnes på en bil

Lenke til kommentar

okei dette er min mening da : ford er stygt og synes de er seig. og vill si en audi er pener utsenede på og så har jeg hørt litt av hvert om ford focus da. om feil med forstilling osv. men mazda er bra biler det da. men for all del. kjøp hva enn du vill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...