Kaarerekanraadi Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Politikere! Hvor er jobbene!! Svar! Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Politikere! Hvor er jobbene!! Svar! der andre folk jobber! er bare å gå hen og spør! sjekk nav.no masse ledige stillinger! hjelper ikke bare og sitte hjemme og klage på at man ikke får jobb. gå litt rundt hos folk du kunne tenke deg og jobbe for, spør om du kan snakke med sjefen/dagligleder, ha med cv og spør om de har noen ledige stillinger, gi han deretter cv'en. 2 Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 6. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2011 Politikere! Hvor er jobbene!! Svar! der andre folk jobber! er bare å gå hen og spør! sjekk nav.no masse ledige stillinger! hjelper ikke bare og sitte hjemme og klage på at man ikke får jobb. gå litt rundt hos folk du kunne tenke deg og jobbe for, spør om du kan snakke med sjefen/dagligleder, ha med cv og spør om de har noen ledige stillinger, gi han deretter cv'en. He he Så det er så enkelt. Med tusenvis av svensker og øst-europeere overalt. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Politikere! Hvor er jobbene!! Svar! der andre folk jobber! er bare å gå hen og spør! sjekk nav.no masse ledige stillinger! hjelper ikke bare og sitte hjemme og klage på at man ikke får jobb. gå litt rundt hos folk du kunne tenke deg og jobbe for, spør om du kan snakke med sjefen/dagligleder, ha med cv og spør om de har noen ledige stillinger, gi han deretter cv'en. He he Så det er så enkelt. Med tusenvis av svensker og øst-europeere overalt. Ingenting er enkelt, men hjelper ikke å sitte på rævva inne heller, og tro at du vil automatisk få en jobb. 1 Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 På alle jobber der jeg har møtt opp personlig og spurt etter arbeid så har jeg fått ja! Øst-europeerne tar bare de jobbene som vi ikke har folk til og ta! Det samme gjelder svenskene, de tar jobber som Nordmenn ikke vil ha! Kjenner personlig opptil flere personer som har jobb i Oslo mens dem studerer, og ingen av dem har hatt store problemer med og få det! 1 Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 6. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2011 På alle jobber der jeg har møtt opp personlig og spurt etter arbeid så har jeg fått ja! Øst-europeerne tar bare de jobbene som vi ikke har folk til og ta! Det samme gjelder svenskene, de tar jobber som Nordmenn ikke vil ha! Kjenner personlig opptil flere personer som har jobb i Oslo mens dem studerer, og ingen av dem har hatt store problemer med og få det! Du har ikke peiling på hva de tar av jobber. De jobber som søppeltømmere. En type jobb som mange nordmenn kunne tenke seg. Og det plusspoenget du fikk var fordi jeg trykte feil sted! Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 På alle jobber der jeg har møtt opp personlig og spurt etter arbeid så har jeg fått ja! Øst-europeerne tar bare de jobbene som vi ikke har folk til og ta! Det samme gjelder svenskene, de tar jobber som Nordmenn ikke vil ha! Kjenner personlig opptil flere personer som har jobb i Oslo mens dem studerer, og ingen av dem har hatt store problemer med og få det! Du har ikke peiling på hva de tar av jobber. De jobber som søppeltømmere. En type jobb som mange nordmenn kunne tenke seg. Og det plusspoenget du fikk var fordi jeg trykte feil sted! Hvis nordmenn virkelig ønsket seg de jobbene så får de vel søke på de jobbene da. Gjør du en innsats som arbeidssøker får du jobb innen relativt kort tid. Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Du har ikke peiling på hva de tar av jobber. De jobber som søppeltømmere. En type jobb som mange nordmenn kunne tenke seg. Og det plusspoenget du fikk var fordi jeg trykte feil sted! Svenskene hadde aldri kommet til Norge viss det var så vanskelig og finne seg jobb! avslutter med et sitat du kan tenke over! When a man points a finger at someone else, he should remember that four of his fingers are pointing at himself. ~Louis Nizer 1 Lenke til kommentar
agvg Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Tja, de aller fleste jobber blir aldri utlyst, har man ikke evnen til og bygge nettverk så vil man aldri få muligheten til og få de. Når det kommer til søpplekjøring så er det ikke til og legge skjul på at få Normenn vil ha de jobbene, er nok enklere og få tak i hjelpemenn men sjåfører lar seg ikke friste i og med de er ettertraktet på jobbmarkedet. Men billige arbeidere fra øst er nok også en grunn til at det er vanskelig for mange og komme inn på markdete for ufaglærtarbeidskraft, har man ikke en stor kontaktflate så blir det bratt for mange, særlig hvis man ikke har jobbet før og mangler referanser. Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Tja, de aller fleste jobber blir aldri utlyst, har man ikke evnen til og bygge nettverk så vil man aldri få muligheten til og få de. Ja det er jo en av grunnene til at man bør være aktiv som jobbsøker. Ta kontakt med folk og vise at du er interessert, spre navnet ditt rundt. Ta vikarjobber så flere blir kjent med deg osv. 1 Lenke til kommentar
lillepy Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Henger meg på her... vanskelig å få jobb. har kun en ekstrahjelpstilling og har søkt på jobber i over et halvt år. Leverte tilogmed 19 åpne søknader her og der! Nå har jeg gitt opp, og skal studere til høsten.. noe som er smart, men håper det går bedre med jobber etter at jeg er ferdig med studiene... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå