Traumeel Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Hei jeg går på høgskole og skal snart velge hva jeg skal studere til året.. Har planer om å velge 30 stp i matte og 15 i IKT.. Dette blir, som forhåpentligvis alle ser 45 stp totalt, men kan jeg likevel få fullt studielån? Eller er det slik at man må studere 60 stp i løpet av semesteret? Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 60 studiepoeng i løpet av ett semester? Det er 60 poeng per år som er normert tid - altså 30 per semester. Hvis du velger å ta 15 ekstra, så vil du naturligvis få utbetalt full støtte. Lenke til kommentar
Traumeel Skrevet 6. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2011 60 studiepoeng i løpet av ett semester? Det er 60 poeng per år som er normert tid - altså 30 per semester. Hvis du velger å ta 15 ekstra, så vil du naturligvis få utbetalt full støtte. Ja, sorry. Jeg vet 60 stp i løpet av ett år er det normale, tingen er at jeg tar 45 over ett år. Altså 15 mindre.. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Hvis du søker/søkte om fullt lån, så regner jeg med at du vil få det når høgskolen bekrefter at du er student. Men det betyr i så fall at du ikke får fullt så mye omgjort til stipend, og du havner bak skjema med 15 poeng. Hvis du kommer mer enn 60 bak, så stopper alle utbetalinger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå