Winydancer Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 (endret) Heisann. Har mottatt mitt nye SIM-kort fra OneCall, men "byttet" fra Tele2 skjer ikke før 11. Januar, noe som suger siden jeg har lyst å komme igang med iPhone'n. Er det mulig å ringe inn til OneCall og be dem aktivere SIMkortet og abbonnomentet, eller må jeg vente til overgangen skjer om 1 ukes tid? Endret 11. juli 2011 av cyclo Emnetittel forbedret Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Nei du må vente. Er noen regler på hvor lang tid en portering av ett nummert minimum kan ta Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 6. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2011 Helt sikker? Dritt altså Lenke til kommentar
madmats Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 ring til onecall og hør om de gidder å gidder å låse opp iphonen da vel? Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 6. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2011 ring til onecall og hør om de gidder å gidder å låse opp iphonen da vel? Låse opp abbonnomentet du mener? iPhonen er åpen, problemet er at jeg må ha microSIM, og Tele2 SIM'en er vanlig. Gidder ikke begynne å klippe i det og risikere å være uten mobil frem til 11. Tenkte å ringe å høre om det i det hele tatt var mulig å aktivere SIMkortet før, men lurte på om noen hadde erfaring? Lenke til kommentar
MentalMoose Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Portering vil ta 7-14 dager pga regler fra Post- og Teletilsynet så det er nok dessverre ikke mulig å fremskynde. Teknisk sett så ville man kunne aktivert selve SIM-kortet når som helst, men det ville i så tilfelle ikke vært mulig å motta noen samtaler/SMS før etter fullført portering. Frem til 11.01 vil all innkommende trafikk til deg rutes til Tele2, uansett hva OneCall gjør. BTW: Selv om det er teknisk mulig så tviler jeg ekstremt sterkt på at de vil være villige til det i praksis. Kan også hende at det er en ekstremt omfattende prosess hvis systemene deres ikke er klargjort for det, noe som ikke er umulig da det ikke er normal praksis. De fleste på kundeservice hos OneCall vil sannsynligvis ikke en gang være klar over at det er teknisk mulig. (dette var egentlig bare en ekstremt unødvendig lang måte å si "Nei" på ) Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 7. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2011 (dette var egentlig bare en ekstremt unødvendig lang måte å si "Nei" på ) Haha, ja. Men jeg liker utfyllende svar, så bare bra. Når jeg tenker meg om ville det vell uansett vert kluss, for de har vell ingen rettigheter til å stenge mitt Tele2 SIM-kort før tiden heller, og vist da både Tele2 og OneCall SIMkortene var aktivt samtidig ville jo det vert spennende å se hva som skjedde om jeg fikk en telefon Men, ikke mange dager igjen nå, så får smøre meg med tolmodighet Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Portering vil ta 7-14 dager pga regler fra Post- og Teletilsynet så det er nok dessverre ikke mulig å fremskynde. Hm eneste grunnen til å ha denne ugunstige loven må være at man skal ha litt tid på seg om noen andre bytter leverandør på ditt nummer. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Dersom nummer X skal skifte fra operatør A til operatør B, så er det umulig for operatør C å legge inn porteringsbestilling til operatør A i perioden fra bestillingen fra operatør B registreres og til porteringen er fullført. Dette da alle porteringsbestillinger skal gå gjennom et felles, sentral register kalt NRDB. Altså: "Gunnar" vil skifte fra "Dyre Mobilregninger AS" til "TeleBillig". Den 15. mars sender TeleBillig bestilling til Dyre Mobilregninger, og Gunnar får bekreftet at overføringen vil skje den 28. mars. Imidlertid vil selskapet "Lurifaks" også ha nummeret, og sender bestilling den 19. mars. NRDB vil da avvise denne bestillingen, fordi det er en pågående porteringsbestilling allerede. Det som derimot ER en av grunnene til ventetiden, er angrefristen. Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 Videre skal mottakende operatør ha tid til å sende ut SIM-kort, legge kunden inn i faktureringssystem, telefonisystem, etc. Mottakende har mulighet til å forespør en hurtigportering, men dette gjøres kun når det er svært god grunn til dette. Dette være seg feilporteirnger som må omgjøres, fuckups fra operatørs side (forekommer aldri ), og lignende. “Jeg vil ikke vente”, eller andre grunner kunden måtte ha for å få gjennomført porteringen før tiden er ingen god grunn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå