Gårby Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Ved reklamasjon på kjøp av Asus laptop (feil på skjerm) hos Elprice får jeg beskjed om å kontakte Asus selv. Har Elprice lov til dette? Burde ikke de ta på seg ansvaret selv, og eventuelt kontakte Ausus? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Du skal slippe å forholde deg til andre enn butikken hvis du ikke ønsker å gjøre mer selv. Butikken kan ikke bare henvise deg videre. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Er det nettbutikken eller en fysisk butikk du har forsøkt å reklamere til? Har sett at det skjer svært mye oftere at nettbutikker fraskriver seg ansvaret enn det fysiske butikker gjør. Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Hvor gammel er maskinen ?Dersom den er innenfor garanti-tiden (2år),så går det like kjapt for deg å melde feilen til Asus.De vil da sørge for henting av maskinen hos deg,uten kostnad for deg. 1 Lenke til kommentar
Gårby Skrevet 7. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2011 Takk for svarene. Er mindre enn to år gammel ja. Er bare det at Asus så langt ikke har svart på telefonhendelser. Er kjøpt på nettbutikken Elprice ja. Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Ser at Asus har hatt litt problemer med telefonen de siste 2 dagene,men skal være tilbake i normal modus til Mandag :-) 2316 2682 :-) Lenke til kommentar
krage83 Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 For å svare på spørsmålet ditt: Nei de kan ikke forlange at du kontakter foregående salgsledd. Dersom du har handlet som privatperson, gjelder forbrukerkjøpsloven. Denne er helt klar på at du kan velge å forholde deg til den du kjøpte varen av, at de gjerne ønsker at du skal kontakte et tidligere ledd i kjeden er en helt annen ting. Hva som er raskest og enklest for deg, skal jeg ikke uttale meg om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå