Gå til innhold

Datter 8 år ønsker touch telefon. Nokia 5230 eller Sciphone ?

Anbefalte innlegg

Ho har 1000 kr og ønsker å kjøpe seg ein billig touch telefon.

Ser at med kontantkort så koster Nokia 5230 kr. 890,-. Viss eg velger ein billig sciphone w995 så koster dette ca 500 kr. Og ein annan Sciphone i 68 4 G kr. 700. Er det nokon av Sciphonene som er god nok til ei datter på 8 år. Eg veit at det ikkje er iphone, men den kan vel ikkje vere så dårleg. Ønsker erfaring

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

en sciphone har gjerne ikke akkurat topp bygge-kvalitet, noe som teller mye når noen på 8 skal ha telefon. ting som dårlig mic og dårlig høytaler ser ut til å være standard.

les erfaringene fra butikken, regner med at det er dealextreme du skal kjøpe fra, der står det ofte ganske mange erfaringer.

Lenke til kommentar

en sciphone har gjerne ikke akkurat topp bygge-kvalitet, noe som teller mye når noen på 8 skal ha telefon. ting som dårlig mic og dårlig høytaler ser ut til å være standard.

les erfaringene fra butikken, regner med at det er dealextreme du skal kjøpe fra, der står det ofte ganske mange erfaringer.

Dealextreme var eit godt tips. Der har dei den til kr. 360,-

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.18775

Kor mykje blir det i toll?

Er dette den siste Sciphone?

Er det muligheit å oppgradere med norske menyer. Er det æøå på den?

Eller er det nokre andre som du ville heller ha kjøpt?

http://www.dealextreme.com/products.dx/category.511

Endret av balder
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke en x10 mini? mye bedre kvalitet en en fake mobil.

Fant ikke noe tilbud nå så blir ca 1800 uten abb, men med abb så blir det ca 1000kr iløpet av et år.

Tele2

Har vært mange tilbud fra telenor 75kr i måneden og 1 kr for telefon, fant ikke det tilbudet nå. Var forøverig expert,lefdal og elkjøp som kjørte det i sommer. Du kan jo høre med din nærmeste butikk :thumbup:

Lenke til kommentar

Er det muligheit å oppgradere med norske menyer. Er det æøå på den?

Neppe. Sciphone suger forresten, broren min har en slik. Alt er eleding på den, byggekvaliteten, laderen, skjermen, responstiden, nøyaktigheten på skjermen, alt. Gå for en ordentlig telefon til datteren din og ikke la henne lide med Sciphone.

Gå for Nokia-en, en eldre LG KU990/KC910 (enkle og greie telefoner som ikke koster all verden i dag), evt gå opp i pris og kjøp en Hauawei Ideos eller LG Optimus One. De har Android som operativsystem så de er sannsynligvis noe mer avansert enn litt billigere touch-mobiler. Til gjengjeld har de berøringsfølsom skjerm som er en drøm å bruke i forhold til trykkfølsom skjerm som de billigste modellene har.

Evt. kan du se på X10 Mini som han over meg sier. Personlig liker jeg ikke Xperia-ene, men spesielt X10 Mini har fått god kritikk, er billige og enkle å bruke.

Endret av KongKake
Lenke til kommentar

En sciphone blir veldig fort ødelagt.

Hva er best, en "fet" mobil som varer i 3 uker(bare glem garantien og reklamasjon) eller en dårligere mobil som varer i 3 år?

Ang dealextreme, så er det vel de som originalt selger alle sciphone så vidt jeg vet, så jeg regner med at de har nyeste versjon...

Lenke til kommentar

Men når du kjøper mobilen har den nyeste versjon av softwaren instalert. Hvis ikke kan du kjøre et oppgraderingsprogram på PC eller mobilen, alt avhengig av hvilken mobil og produsent det er.

Men ikke altid nyeste Android versjon slik som Froyo (2.2). Det er noe som noen ganger aldri kommer, men for en 8 åring spiller det ikke noe rolle.

Hadde vært lurt med en Android mobil for henne, fordi det er mye mer spill og moroting til de en andre mobiler (bortsett fra iPhone). Eksempel.

Lenke til kommentar

en 8åring med en android telefon? jeg har kompiser på 16års aldern som har problemer med android, ja ok de er nok sannsynlig vis mye dummere en din dattera di(vil ikke si at dattra di er dum, men uerfaren..eller noe sånt .. ja du veit hva jeg er ute etter^^)noen gang tror jeg de virkelig stille seg så dumt, går jo ikke an hva de hold på med. Anyway, er ikke en litt enklere telefon en bedre valg, må jo går an å får en enkel touch med bra bygge kvalitet, eller? o.0

Lenke til kommentar

ja om man ikke trykke uheldigvis på noen man ikke burde trykke ^^, men det går jo an å tweake litt at slikt ikke skjer. Bortisett fra at iphone er dyrt, synes jeg faktisk at den er mer rotete og en android, men det er kanskje bare meg ^^

Lenke til kommentar

en 8åring med en android telefon? jeg har kompiser på 16års aldern som har problemer med android,...

Aldri undervurder barn ;)

Dattera på 8år fikk Xperia X10 mini til jul, og hun er ihvertfall storfornøyd. Spill, musikk, kamera og meldinger fant hun stort sett ut av på egenhånd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...