meg0709 Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Hei. Vel, i en god stund har jeg fått D601 feil, dvs core power fault. Skyldes det lite strøm eller for høy temp på minne/volt regulator? Dette kommer da bare når jeg spiller Battlefield Bad Company 2 i alt ifra 2-4 timer. Men det som er rart er at kortet fungerte i lang tid, så bestemte jeg meg for å fjerne støv ifra kjøleribbene for å senke tempen og det gikk smerte fritt, så klokka jeg det en smule, det feila, men kortet fungerte utmerket i en god stund etterpå, så en dag så plutselig skjedde det bare, før det skjedde så opplevde jeg også en god del artifacts men dette antok jeg kom av temp siden stedet jeg satt var rimelig varmt. Men ifra da av så kunne jeg aldri spille på mer en laveste grafikk settings uten at ting gikk rett til helvette. Og tempen er ikke noe unormal og har egentlig aldri vært det heller. Kan det ha noe med drivere å gjøre? For kortet var jo ikke slik og det virker ikke som det er "min" feil at noe har skjedd, men hvis det eventuelt er volt regulator som er svidd av at jeg har klokka det, burde ikke det kommet med en gang etterpå? Og luft skal kortet også ha, har en vifte i side døra som ikke er blokkert av støv som blåser rett inn på kortet pluss at en vifte som suger inn foran ligger såpass laft at den meste av den lufta burde treffe kortet greit og den andre vifta foran blåser rett på kortet sånn omtrent midt på, antec 900 kabinett. Men ja, kansje det var min feil at jeg dro klokken såpass langt, hehe. Noen som har noen tips/løsninger/ett eller anna? Noe mer som trengs, bare si ifra. Mvh. meg0709 Lenke til kommentar
BaronDavid Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Fare for at du har skada kortet ja. Rekner med at du har prøvd i andre spill? Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 9. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2011 (endret) Jeg spiller ikke anna enn BF2 og BF:BC2, det skjer bare i BC2 siden BF2 er jo da spill med "bra" grafikk ifra 2005, så ikke akkurat noen benchmark sistnevnte. Spiller jo noen andre spill, men det blir vel med 6 månder mellomrom og ingen spill presser maskina mi så mye som BC2 så det er det mest krevende jeg har. Med BF2 så har maskina ingen problemer, for å understreke det, bare i BC2, ikke på desktop eller andre steder. Tenkte jeg skulle prøve med furmark som, hvis jeg ikke husker feil, presser kortet litt for å se om det fucker seg, men har enda ikke fått gjort det. Men idag så gjorde jeg en merkverdig oppdagelse, i natt så spilte jeg BC2 i sånn ca 6 timer i strekk(ja, det er sant), men da klikka ikke PCen og det er ingenting som er forandra på, ca samme rom temp.(alt mellom 20-25 grader), ingen forskjell på luftflyt eller viftehastigheter. Før så har den ikke takla mer enn tja, maks 4 timer og da har den en god dag. Og døra til rommet var lukka hele tiden så det blei ikke akkurat bytte ut store mengder luft heller for å si det slik. Men ja, jeg får se om det fortsetter, har vært slik en god stund, men ser vel mest ut til at koret er sprøstekt, ihvertfall medium stekt, prøvde å dytte på PCI strøm kontaktene, men det hjalp ikke(2 dager siden), da klikka den samme dag få timer etterpå. Men takk for svar. Endret 9. januar 2011 av meg0709 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå