Christian93 Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Hvordan er disse bilene? Se bort ifra at det på noen modeller er litt småfeil. (Går bilfag så det kan jeg fikse selv) Jeg vil ha en bil som ikke er alt for lat, og 125HK er vel ikke så veldig slapt. Erfaringer? Lenke til kommentar
ChristianHA Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Ville i så fall anbefalt 1.8T i stedenfor. Lenke til kommentar
Christian93 Skrevet 6. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2011 Ville i så fall anbefalt 1.8T i stedenfor. Har selvsagt sett på den også, men forsikringen er forjævlig dyr. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Ville holdt meg unna den bilen i det hele tatt. Audi fra den tiden har ikke noe kvalitet og skryte av får og si det mildt. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Jeg ville nok valgt å holde meg unna jeg også. Dette er vel noe av det værre fra 90-tallet som fremdeles er å få kjøpt. 1.8 uten turbo er vel heller ikke mye å skryte av. Lenke til kommentar
Glennrik Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Har sjølv ein Audi A4 1.8 Quattro frå 97. Kjøpte den sommaren 09 og har ikkje hatt noken nemneverdige problem, skifta hjullagera framme, men det er alt. Synst bilen er veldig god å køyre og sjølv om den ikkje har turbo so er det nok nok fart i den om det er din første bil du skal kjøpe. Lenke til kommentar
Anti LFC Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 (endret) Jeg har en A4 1.8 (96 mod), og er meget fornøyd. Kjørekomforten er glimrende, og den både ser og føles veldig moderne ut. Kompiser som har langt nyere biler lar seg også imponere over kjørekomforten. Sammenligner du f.eks. med de fleste asiatiske biler fra samme tid er det som natt og dag! 1.8 kan heller ikke kalles lat, selv om den er langt fra noe hurtigtog. Jeg savner quattro heller enn mer motorkraft. Spesielt nå på vinteren. Riktignok er den ikke feilfri, spesielt forstillinger er kjent for å ryke på denne modellen. Den er heller ikke spesielt billig i forbruk. Alt fra 0.7-1.2 har jeg erfart, ved normal kjøring. Endret 6. januar 2011 av Anti LFC Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Vil ikke tro at Audi A4 1,8 er et for dumt kjøp, får sikkert mer fornuftige biler til prisen, men som sagt så får du i gjengjeld kjørekomforten og faktisk en noe større motor enn de fleste andre biler har i prisklassen. 1,8T som noen anbefaler, er vel kjent for å ha en del problem? Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 (endret) Hadde 1.8 i min forrige A3. 1.8 er en kjip motor. Den går ikke nevneverdig bedre enn 1.6, men den bruker mye mer bensin. Hadde blitt 1.8T eller 1.9TDI for min del. Men hvis du vurderer en økonomisk bil, vurder også 1.6. Og nei, det er ikke "lett" å konvertere 1.8 til 1.8 T. Synes forsåvidt forsikringen var dyr på min 1.8 også... Kasko lå vel på 8 000 i året. På min mor med meg som fører. Endret 8. januar 2011 av ChristR Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 1.8T er vel en av audi sine bedre og aller mest brukte motorer, og ble brukt i alt fra VW golf til audi tt og a6. 1.8 motoren faller mellom to stoler, den er ikke merkbart kraftigere enn 1.6, men drar mye mer bensin (som allerede nevnt). 1.8t har mye mer på lager. 1.6 er heller ingen daff motor for den delen, og er vel akkuratt stor nok for å funke i a4 (litt for liten i passat dog). Det er en del forstillingsproblem med disse, men det meste burde være fikset nå (sjekk om det har blitt fikset, trengs bare å utbedres en gang). Utover det er det ingen store saker. 1 Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 (endret) Jeg ville nok valgt å holde meg unna jeg også. Dette er vel noe av det værre fra 90-tallet som fremdeles er å få kjøpt. 1.8 uten turbo er vel heller ikke mye å skryte av. Prøv programmet Autodata så sjekker du opp audi a4 1.8 B5 med eller uten turbo så ser du hvor mange vanlige feil det er på bilen der iforhold til andre bilmerker, du vil bli overasket Endret 12. januar 2011 av vivastar Lenke til kommentar
x-team Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 (endret) Vil anbefale deg enten 1,9TDI eller 1,8T når du først skal kjøpe.. 1,8T bruker like mye bensin som en 1,8 om ikke mindre.. Hovedproblemene med disse bilene er: Forstilling, ABS lampe som lyser, og noen 1,9TDI modeller, synkroniseringsringer i girkassa kan bli dårlig. Er på min nr2 A4 1,8T som jeg forøverig kjører fullt Garrett GT30 turbo oppsett (350hk)++ så har holdt mye på med disse bilene, spørr om det er noe spesefikt du lurer på Endret 12. januar 2011 av x-team Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå