Gå til innhold

Passer AMD Athlon II X4 640 for meg?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De vil passe i socket ja, men det spørs om hovedkortet ditt støtter de...

Skal ta en runde og sjekke jeg :)

Denne?

post-129856-0-53170200-1294263826_thumb.jpg

Den støtter:

CPU Support

Intel Celeron D 3xx and 4xx models

Intel Pentium 4 5xx and 6xx models

Intel Pentium D 8xx and 9xx models

Intel Core 2 Duo models with LGA775

533 / 800 / 1066 MHz FSB

Så ja den kan oppgraderes, men du burde også skaffe mer RAM, men hovedkortet støtter jo bare 3GB...

Hva slags OS har du i dag?

Endret av vesleengen
Lenke til kommentar

Og hva bruker du maskinen til mest?

For det meste video redigering, effekter (after effects) og gaming (ikke så kjempe heftige greier, Battlefield Bad Company 2 er vel det mest sultene spillet jeg har). Men det hadde ikke gjort noe å kunne kjøre de litt tyngre spillene på grei grafikk heller, samt after effects uten å måtte bekjymre seg for kræsjing etterhvert som effektene bygger seg opp :)

Endret av Zander91
Lenke til kommentar

Da har du virkelig feil maskin til jobben!

2GB RAM er virkelig lite til redigering, og en single core CPU må da virkelig være sirup!

Selv har jeg drevet litt med redigering og After Effects på min maskin som er en 2GHz dualcore, 3GB ram, og det går smått...

Nei personlig hadde jeg ikke giddet å bruke penger på en upgrade av CPU på denne maskinen..

Lenke til kommentar

Da har du virkelig feil maskin til jobben!

2GB RAM er virkelig lite til redigering, og en single core CPU må da virkelig være sirup!

Selv har jeg drevet litt med redigering og After Effects på min maskin som er en 2GHz dualcore, 3GB ram, og det går smått...

Nei personlig hadde jeg ikke giddet å bruke penger på en upgrade av CPU på denne maskinen..

Okey, da får jeg vel bare nøye meg med det har har, til jeg bestemmer meg for å kjøpe ei ny kasse da :)

Lenke til kommentar

Regner med den maskinen du har er en Pacard Bell kjøpt på Elkjøp, med ettermontert HD5770 i :p

Om det stemmer har du et dårlig utgangspunkt å oppgradere også, da du nesten garantert må bytte alt utenom skjermkort...

Du kan kjøpe løse deler og bygge en langt bedre maskin for ca 3500-4000kr, siden du bruker skjermkortet du har...

Da vil du få 4GB ram, HK med USB 3.0, quad core CPU og en ny raskere HDD, i et kabinett som er kjølig og byggevennlig, samt en kvalitets PSU..

Eneste som er nå er at både Intel og AMD ligger mitt i en nylansering, så det kan være lurt å se hva som skjer fremover før man kjøper

Lenke til kommentar

Regner med den maskinen du har er en Pacard Bell kjøpt på Elkjøp, med ettermontert HD5770 i :p

Om det stemmer har du et dårlig utgangspunkt å oppgradere også, da du nesten garantert må bytte alt utenom skjermkort...

Du kan kjøpe løse deler og bygge en langt bedre maskin for ca 3500-4000kr, siden du bruker skjermkortet du har...

Da vil du få 4GB ram, HK med USB 3.0, quad core CPU og en ny raskere HDD, i et kabinett som er kjølig og byggevennlig, samt en kvalitets PSU..

Eneste som er nå er at både Intel og AMD ligger mitt i en nylansering, så det kan være lurt å se hva som skjer fremover før man kjøper

Du har helt rett i det ja :p

Det blir nok muligens til at jeg bygger en ny en med skjermkortet mitt ja, men det blir vel ikke før pc'n tar kvelden for godt, med mindre jeg plutselig blir veldig rik veldig fort selvfølgelig :new_woot: Det er lov å håpe :D

Takk for hjelpen forresten :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...