Gå til innhold

Salgshjelp

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg jobber i et selskap sammen med en kollega og nær venn. Vi har nå utviklet et "genialt" produkt for bruk i prakeringsgarasjer og generelt boligblokker. Mange slike er organisert som borettslag eller sameier. Etter en proffesjonelt utført markedsundersøkelse fikk vi bekreftet at røfflig 78% av de spurte var villig til å signere seg opp på et forhåndssalg. Problemet er at dette hjelper lite da beboerne ikke bare rett frem kan plassere dette produktet uten godkjenning fra styrene.

Vi tenker nå at vi først må overbevise styrene (blir jo nå en form for prosjektsalg) slik at det er grønt lys for beboere å kjøpe produktet. Er det noen som har noen gode tips på hvordan man kan angripe et styre? Hva de legger vekt på? Eller blir dette kanskje alt for vansklig å svare på uten å vite hva produktet er?

Ber om forståelse for at jeg holder kortene inntil brystet. Er midt i en prosess med patent / mønster. Ønsker kun noen gode tips til å overtale styrer, hva de er opptatt av etc.

Mvh

Aleksander Hansen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt utrolig du/dere ikke klare å tenke ut dette selv. Og dere skal leve av å selge?

Jeg ville heller tatt turen til Boligbyggerlag osv, og prat med prosjektansvarlige der. Forsøk å selg produktet til dem for å få plassert til samtlige bygg.

PS

Jeg vil ha 5% av all salg siden jeg nå hjalp.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Sett dere inn i styrene sine sko, de vil hva? de vil ha det best for alle, slik at en persons gevinst ikke blir en annens tap. Bevis ovenfor de at dette ikke blir ugunstig for noen i boretslaget o.l.

PS: èn test er bedre en tusen ekspert-meninger, om dere bruker 10 boretslag for å finne ut hva som ikke funker og hva som funker når dere skal selge produktet til de, så er ikke det et tap i det lange løp. Husk forresten å følge opp kundene, og lag produkter som dere kan selge i etterkant av salget av det første produktet (feks 3 eller 6 mnd etterpå). Tar dere vare på kundene tar de vare på dere (bare observer hvor lojal en cola-tilhenger er mot cola ^^, ).

EDIT: veldig lite hjelpsomt innlegg ovenfor her. Han har da ivertfall tatt steget til å vite at det kan gjøres bedre enn hvilke løsninger de selv kan lage. Det er mer enn de fleste gjør.

Endret av RonnyW
Lenke til kommentar

Sett dere inn i styrene sine sko, de vil hva? de vil ha det best for alle, slik at en persons gevinst ikke blir en annens tap. Bevis ovenfor de at dette ikke blir ugunstig for noen i boretslaget o.l.

PS: èn test er bedre en tusen ekspert-meninger, om dere bruker 10 boretslag for å finne ut hva som ikke funker og hva som funker når dere skal selge produktet til de, så er ikke det et tap i det lange løp. Husk forresten å følge opp kundene, og lag produkter som dere kan selge i etterkant av salget av det første produktet (feks 3 eller 6 mnd etterpå). Tar dere vare på kundene tar de vare på dere (bare observer hvor lojal en cola-tilhenger er mot cola ^^, ).

EDIT: veldig lite hjelpsomt innlegg ovenfor her. Han har da ivertfall tatt steget til å vite at det kan gjøres bedre enn hvilke løsninger de selv kan lage. Det er mer enn de fleste gjør.

Hei.

Ser at det første innlegget kanskje ikke var helt perfekt skrevet og formulert. Men, vil takke for et fint og fornuftig svar. Jeg skal legge ut brosjyren når salget er i gang. Da vil vi forsovit også søke selgere til dørsalg i Osloområdet.

Lenke til kommentar

For å nå borettslagene (BRL) (hvor styret for de enkelte boligsameiene er) kan du gå gjennom lokale Boligbyggelag (de er ofte forretningsfører for BRL i områdene).

Evt kan dere søke på nettet etter borettslag og boligbyggelag for å finne kontaktpersoner og adresser. Disse kan også være oppført i Ditt Distrikt (prøv med eget næområde først). Dere må regne med at de første installasjonene bare blir prøveinstallasjoner uten inntekt mot at de senere kan benyttes som referanser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...