Gå til innhold

RAID 5 array - 4 drev "foreign" og 1 drev online - Hjelp!

Anbefalte innlegg

Heisann,

serveren min har vært nede en stund så Dell Perc 5/i adapteren har ikke vært i bruk på ca. tre måneder. Når jeg startet serveren i dag glemte jeg å plugge i strømkablene til diskene. Først trodde jeg at det bare var drev nr.4 som ikke hadde strømpluggen i så jeg satt pluggen i drev nr.4 og startet opp, så kom samme beskjed(at det mangler noen drev) og jeg skrudde av serveren og fant ut at jeg ikke hadde koblet til drev nr. 0, 1, 2 og 3. Så jeg plugget i strømkontakten i de også, men nå kommer det opp at de fire første drevene er "foreign" og at det bare er drev nr.4 som er online. Hva gjør jeg for å få dette til å fungere igjen?

Har lagt ved to screens av MegaRaid Storage Manager.

post-15333-0-79716100-1294255034_thumb.jpg

post-15333-0-32142500-1294255118_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skal kunne importere "foreign" enheter.

Jeg kjenner ikke til den versjonen du har av MSM men i nyere utgaver er det bare å høyreklikke på Adapteret og velge Scan Foreign Configuration.

Du burde egentlig få en advarsel når du booter pc'en hvor du får muligheten til å velge dette.

Lenke til kommentar

Nå klarte jeg å finne den settingen du nevnte. Måtte ta å høyreklikke på kontrolleren i MSM for å få opp de valgene. Synes MSM er veldig rotete når det kommer til å finne settings. Men tusen takk! Nå er serveren oppe å går igjen:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...