heiduhei Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Jeg fant et brukt vidvinkel-objektiv, på nett, til kr. 2900: TOKINA 12-24MM F4.0 AF PRO DX. Annonsen ble først opprettet i midten av november, og eieren sier selv at ingen andre har meldt interesse. Med dette i bakhodet lurer jeg på om objektivet er overpriset? Det er brukt, men (eieren skriver) det er ingen skader eller riper på det, og det ble kjøpt i 2008. Er det en grei pris (med tanke på at jeg er i en forferdelig økonomisk krise; nemlig student-tilværelsen)? Lenke til kommentar
arthon Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Koster nytt 4399,- . Ble vel lanser 6-7 år siden. Ikke akkurat et røverkjøp, kanskje. Prøv om du får prutet det siden interessen har vært så laber (indikerer også at dette ikke er et veldig ettertraktet objektiv) For all del ikke kjøp det usett og sjekk det utstående front elementet nøye i sterkt lys. http://search.dpreview.com/?q=TOKINA+12-24MM+ Lenke til kommentar
ventle Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 (endret) her kan du se hva dette objektivet har blitt annonsert for på bruktmarkedet de siste månedene. Som du ser ligger de fleste i dette prisleiet, dvs det er hverken dyrt eller billig. Endret 7. januar 2011 av ventle 1 Lenke til kommentar
Vanskelig Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Når selger (som tydeligvis ikke er noen god selger) sier at det ikke er andre som er interessert så må du jo selvfølgelig prute . Halloooooo . Lenke til kommentar
murrik Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Ventle: kul den siden der, men finnes det noen måte å komme seg til sidene som selger? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Det er stort sett på finn.no og bruktmarkedet på foto.no ( http://foto.no/cgi-bin/bruktmarked/visAnnonser.cgi , har den bookmarket og sjekker en gang eller tre per dag). Siden er ment som prishistorikk, det blir litt feil å linke direkte til annonser når ting pleier å selge i løpet av dager. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå