Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Fortelle at jeg er gravid? Og hvordan?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror nok du lever i en annen verden enn de fleste andre i såfall :)

Så du ser virkelig ingen riktige sider ved innlegget hans?

Uansett, skjekk først. Hvis du skulle være gravid, tenk over om du virkelig har lyst til å bestemme hvordan liver ditt kommer til å bli et stundt fremover. IMO høres det ut som om du vil ta abort, og da er det akkurat det du gjør.

Og om du skal snakke med han eller ikke: hvis du bestemmer deg for å ta abort, så vet jeg ikke om det har så mye for seg å snakke med han om det. Kan tenke meg at det er et spesielt valg, ingen grunn til å gjøre det vanskeligere.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig skal ingen bære frem et barn de ikke ønsker. Men at man ikke skal bære frem et barn fordi man ikke var 100% sikker på hva man ønsket det første sekundet man oppdaget at man var gravid, fordi da blir man en elendig mor/far, det er jo bare tullprat.

Det skal ekstremt mye til for en mor å ikke bli glad i barnet sitt, og man skal generelt sett være ganske uegnet som forelder for at ungene skal lide under det. Jeg tror at foreldre som ikke klarer å gi unger en god oppvekst, er dårlige foreldre uansett om man ønsket barnet eller ikke i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Og hva er et godt liv da? Penger og ingen omsorg?

Og hva har et godt liv å gjøre med at man har vært usikker på om det er riktig å beholde barnet?

Får du barn med noen du ikke har planlagt det med er det stor sjans for skilte foreldre.

Mener vel å ha hørt noe sånn som at rent statisktisk sett er vel ikke barn med skilte foreldre like godt tatt vare på (les: mindre stabilitet, ulik oppdragelse, vanskeligheter på skolen, større sjans for senere å bli skilt selv osv.). Det trenger ikke bety at ikke-planlagte barn med en livsledsager burde bli fjernet som abort.

jeg mener personlig:

Sjekk aller først så du er helt sikker. Er den positiv bør du fortelle faren om det, så fatter dere selv en besluttning. I så fall er det du som bærer barnet og bestemmer selv om du vil ta abort eller ikke. Dersom han vil du skal ta abort, så står du på egenhånd og burde ikke ha krav på barnebidrag fra faren, ettersom dere begge var med, og du velger å følge ditt eget valg, og se bort fra hans. Bestemmer du deg for å ta abort, så er saken ute av verden, men han burde fortsatt fortelles først. Velger du å ta abort selv om han ikke vil det, mener jeg at ditt valg er prioritert :)

Lenke til kommentar

Haha :)

Hvilken virkelighet lever du i? Tror du seriøst på dette?

"Haha" hva er det for slags seriøs måte å argumentere på? :blink: Enig med Runkeskipet jeg!

Til trådstarter:

Det viktigste er at du bestemmer deg for om du vil ha barnet eller ikke og ikke om du får denne typen eller ikke. Jeg vet at jeg ville helst fått vite at du skulle ta abort dersom du var gravid. Tror du tjener mer på ærlighet enn å dytte det under teppet i denne sammehengen. Dersom denne duden er interessert tilbake vil han forstå deg og skjønne/samtykke i din handling.

Lenke til kommentar

Skillsmisseraten er høy generelt sett for småbarnsforeldre, så akkurat det synes jeg ikke bør være avgjørende for om man skal ta abort eller ikke.

Kanskje få en slutt på denne statistikken?

Personlig mening kanskje, men jeg må si det egentlig er forkastelig.

Lenke til kommentar

Skillsmisseraten er høy generelt sett for småbarnsforeldre, så akkurat det synes jeg ikke bør være avgjørende for om man skal ta abort eller ikke.

Kanskje få en slutt på denne statistikken?

Personlig mening kanskje, men jeg må si det egentlig er forkastelig.

Forkastelig at forhold ikke holder?

Lenke til kommentar

Haha :)

Hvilken virkelighet lever du i? Tror du seriøst på dette?

"Haha" hva er det for slags seriøs måte å argumentere på? :blink: Enig med Runkeskipet jeg!

Til trådstarter:

Det viktigste er at du bestemmer deg for om du vil ha barnet eller ikke og ikke om du får denne typen eller ikke. Jeg vet at jeg ville helst fått vite at du skulle ta abort dersom du var gravid. Tror du tjener mer på ærlighet enn å dytte det under teppet i denne sammehengen. Dersom denne duden er interessert tilbake vil han forstå deg og skjønne/samtykke i din handling.

"Haha" var vel mer for å få utløp for oppgitthet, enn ment som argumentasjon. Det var da heller ikke det eneste jeg skrev.

Lenke til kommentar

Kanskje ikke at forhold ryker, for ingen forhold varer jo evig (stort sett) og man har ingen garanti for at man skal holde ut.

Er enig i at det er forkastelig at man tar så lett på ekteskapet og at det kan brytes lett.

Man trenger vel ikke være gift for å få barn heller. Hva er det man ikke skal ta lett på, ekteskap, eller forhold mellom to personer som har barn sammen?

Og hvem har sagt at det brytes lett? Har du barn selv?

Småbarnsperioden er en ekstrem stor omveltning for de fleste. Det tærer på de fleste forhold. Heldigvis så kommer jo mange seg gjennom det, men mange forhold ryker faktisk selv etter mange år, etter at man får barn sammen. Jeg tror ikke det har med at folk tar lett på det, for de fleste prøver nok litt ekstra om man har barn sammen.

Lenke til kommentar

Kanskje ikke at forhold ryker, for ingen forhold varer jo evig (stort sett) og man har ingen garanti for at man skal holde ut.

Er enig i at det er forkastelig at man tar så lett på ekteskapet og at det kan brytes lett.

Man trenger vel ikke være gift for å få barn heller. Hva er det man ikke skal ta lett på, ekteskap, eller forhold mellom to personer som har barn sammen?

Og hvem har sagt at det brytes lett? Har du barn selv?

Småbarnsperioden er en ekstrem stor omveltning for de fleste. Det tærer på de fleste forhold. Heldigvis så kommer jo mange seg gjennom det, men mange forhold ryker faktisk selv etter mange år, etter at man får barn sammen. Jeg tror ikke det har med at folk tar lett på det, for de fleste prøver nok litt ekstra om man har barn sammen.

Du er veldig kverrulant på dette, jeg tok det som en selvfølge at jeg mente at forholdet ikke holder; da man har valgt å få barn sammen. Holder ikke forholdet burde man helst ikke få barn.

Som jeg sier, jeg vet statistikken sier at det er mange, og fler og fler som ikke holder sammen. Og jeg sier ikke at barna i hvert tilfelle går på trynet. MEN det er BEDRE for barnet om forholdet til foreldrene holder. Og dette burde flere fokusere på FØR de velger å få barn.

Jeg mener det som er forkastelig er mangelen på prinsipper, ansvarsbevissthet osv. Folk har sluttet å jobbe for "det beste" fordi de har det "bra nok" og heller ikke tenker på andre konsekvenser enn sine egene følelser her og nå.

Bare denne tråden er et eksempel på hva jeg mener. Er du usikker på om du vil ha barn; BRUK PREVENSJON! Enig?

Lenke til kommentar

Er enig i at man bør bruker prevansjon om man er usikker på om man vil ha barn, men nå er nå en gang situasjonen slik at hun ikke har brukt prevansjon. Hun ønsker å ta abort. Ferdig med den saken. Ikke mer å diskutere der.

Mulig du oppfatter meg som kverrulerende. Jeg er uansett ikke kverrulerende for å være vanskelig.

Jeg spør igjen, har du barn selv? For det virker nemlig ikke slik.

Man kan ikke velge å fokusere på noe man ikke kan forestille seg. Uansett hvor lenge man har vært sammen og hvor sterkt man føler at forholdet er, så er det å få barn en ekstrem stor omveltning for de fleste. Søvnmangel, mangel til tid til hverandre, fokus på andre ting enn forholdet osv. Det er flere faktorer som gjør at man rett og slett kan ende opp med å ikke tåle trynet på hverandre. Mener du at det beste for barnet da er at mor og far er sammen bare for å være sammen?

Men ja, det optimale må jo være at man har to foreldre som er glade i hverandre og som bor under samme tak. Det er bare ikke alltid at man har muligheten til å planlegge dette, og ikke alle planer fungerer i praksis.

Endret av darkness|
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er enig i at man bør bruker prevansjon om man er usikker på om man vil ha barn, men nå er nå en gang situasjonen slik at hun ikke har brukt prevansjon. Hun ønsker å ta abort. Ferdig med den saken. Ikke mer å diskutere der.

Mulig du oppfatter meg som kverrulerende. Jeg er uansett ikke kverrulerende for å være vanskelig.

Jeg spør igjen, har du barn selv? For det virker nemlig ikke slik.

Man kan ikke velge å fokusere på noe man ikke kan forestille seg. Uansett hvor lenge man har vært sammen og hvor sterkt man føler at forholdet er, så er det å få barn en ekstrem stor omveltning for de fleste. Søvnmangel, mangel til tid til hverandre, fokus på andre ting enn forholdet osv. Det er flere faktorer som gjør at man rett og slett kan ende opp med å ikke tåle trynet på hverandre. Mener du at det beste for barnet da er at mor og far er sammen bare for å være sammen?

Men ja, det optimale må jo være at man har to foreldre som er glade i hverandre og som bor under samme tak. Det er bare ikke alltid at man har muligheten til å planlegge dette, og ikke alle planer fungerer i praksis.

Jeg er helt enig i det du sier ang. barn og forhold. Men det jeg snakker om er der man velger å bære frem et barn, trass i faktumet at man ikke har et forhold, evt. har et dårlig forhold. De som bestemmer seg for å skaffe seg barn har i hvertfall begge TRO på et godt forhold selv med et barn i hende.

Og nei, jeg har ikke barn selv. Jeg kan ikke forestille meg mine egene følelser, eller for den saks skyld deres følelser for deres eget barn. MEN jeg vet at jeg ville sørget for prevansjon dersom jeg skulle hatt sex med noen jeg ikke har planlagt, evt. tro på at det vil fungere med sammen med partneren. Skulle jeg likevel være uheldig og et evt. kondom skulle sprekke o.l. ville jeg vært pådriver for en abort dersom jeg ikke hadde stor tro på forholdet. Kalles ansvar. Jeg vil gi mitt barn et best mulig liv, og det betyr at jeg vil så langt det er mulig prøve å la barnet komme til verden med foreldre som holder sammen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...