c-man Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 (endret) Shoot... EOS 40D Tamron 17-50 f2.8 2 blitser Er litt i villrede hvordan man tar gode barnebilder. Her er jo motivet samarbeidsvillig og svært fotogent, men hva burde jeg gjort anderledes?? Endret 5. januar 2011 av c-man Lenke til kommentar
em89 Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 bra bilde :-) Bakgrunnen var litt forstyrrende, men så lite at et par klikk PS hadde fikset det. Nå vet ikke jeg lysoppsettet ditt, men som der ser ut til å være, burde du hatt en reflektor, eller lignende for å fjerne skygger i ansiktet. Men uansett, et kjempe bilde du har knipsa der :-) Hvem blitzer har du brukt btw? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Kanskje litt hardt, direkte lys - tror det hadde gjort seg bedre å bounce blitslyset eller å skyte i/gjennom en (provisorisk) reflektor/diffuser. Blir litt harde skygger i munnvikene og mørkt innerst i øynene, og det harde blitslyset blir reflektert i huden. ..Men smilet var godt fanget! Lenke til kommentar
c-man Skrevet 6. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2011 Takker for svar. Blitzene er Speedlite 580ex II og 430ex II. Leter etter stativ/paraply som jeg kan bruke til dette formålet. Tips mottas med takk Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Du kan jo først prøve å bare bounce begge to i tak/vegger? Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Takker for svar. Blitzene er Speedlite 580ex II og 430ex II. Leter etter stativ/paraply som jeg kan bruke til dette formålet. Tips mottas med takk http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.5121 Du kan jo teste denne... Ikkje for vent allverdens kvalitet, men den funker. Du finner også blitz holder på DX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå