Gå til innhold

Hvor laster jeg ned subtitles?

reidis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du lagrer den .srt-filen (eller hva nå enn det er slags filformat) på et lett tilgjengelig sted hvor du vil huske den, f. eks skrivebordet. Så åpner du film-fila i VLC, trykker på Video>Subtitles>Load Subtitle også velger du den du lagra.

Merk at filnavnet til filmen og filnavnet til sub-fila må være like for at underteksten skal være ordentlig synkronisert.

Lenke til kommentar

Merk at filnavnet til filmen og filnavnet til sub-fila må være like for at underteksten skal være ordentlig synkronisert.

Nå er du ute å kjøre, filnavnet har ingenting med synkronisering å gjøre. Samme navn i samme fil gjør kun slik at avspilleren laster inn underteksten automatisk, dette kan man dog stille inn i f.eks VLC til å gjelde alle undertekst-filer i samme mappe, uansett navn.

Synkroniseringen ligger i sub-fila, uansett hva den heter.

Endret av trollhatt
Lenke til kommentar

Nå er du ute å kjøre, filnavnet har ingenting med synkronisering å gjøre. Samme navn i samme fil gjør kun slik at avspilleren laster inn underteksten automatisk, dette kan man dog stille inn i f.eks VLC til å gjelde alle undertekst-filer i samme mappe, uansett navn.

Synkroniseringen ligger i sub-fila, uansett hva den heter.

Jo, men jeg tenker at om du laster ned en aXXo-film så må du også laste ned en aXXo-sub om du skjønner? Torrentnavnet må være det samme som navnet på sub-filen, det blir vel rett? :!:

Lenke til kommentar

Nei det er ikke rett, på den siden jeg linket oppe tar jeg bare random tekst med samme navn som filmen. Av og til flakser jeg og treffer at det er riktig, og noen ganger må jeg bytte til en annen fil. Har aldri hatt det sammen navnet.

Lenke til kommentar

Nei det er ikke rett, på den siden jeg linket oppe tar jeg bare random tekst med samme navn som filmen. Av og til flakser jeg og treffer at det er riktig, og noen ganger må jeg bytte til en annen fil. Har aldri hatt det sammen navnet.

Du skjønner ikke hvor jeg vil hen? Dersom sub-fila er lik torrentnavnet betyr det at folka som har subba filmen har subba den til den eksakte torrenten! Så da har du den helt synkron som filmen. Du innrømmet det nettopp selv ved at du aldri har lastet ned sub-fil med samme navn som torrenten og dermed bare treffer riktig noen ganger!

Lenke til kommentar

Du skjønner ikke hvor jeg vil hen? Dersom sub-fila er lik torrentnavnet betyr det at folka som har subba filmen har subba den til den eksakte torrenten! Så da har du den helt synkron som filmen. Du innrømmet det nettopp selv ved at du aldri har lastet ned sub-fil med samme navn som torrenten og dermed bare treffer riktig noen ganger!

Da misforsto jeg. Poenget mitt var at sub-filen må ikke være laget av de som laget torrenten.

Lenke til kommentar

Kverulant!

Jeg bruker subtitles med samme navn som torrenten. Da er teksten synkront med filmen.

Istedet for å loade filen etc, er det bare å ta tak i .srt-filen og dra den inn i VLC. Da kommer teksten automatisk.

Lenke til kommentar

Kverulant!

Jeg bruker subtitles med samme navn som torrenten. Da er teksten synkront med filmen.

Istedet for å loade filen etc, er det bare å ta tak i .srt-filen og dra den inn i VLC. Da kommer teksten automatisk.

Les det siste innlegget mitt.

Da misforsto jeg. Poenget mitt var at sub-filen må ikke være laget av de som laget torrenten.
Endret av Nurk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...