Gå til innhold

Hjelp til kjøp av ny pc - Laptop eller stasjonær

Anbefalte innlegg

Hei, nå når nyåret har kommet og jeg får ei feit lønning fra desember, så vil jeg gjerne investere i en ny pc. Jeg vil ha en pc som kjører world of warcraft og eventuelt andre LITT krevende spill som CoD, Left4Dead o.l. med middels grafikk, flytende. Ellers er det surfing og filmsjåing det går i. Er jo også viktig at pc-en klarer og kjøre skype/Teamspeak/ventrilo og spille av musikk samtidig som jeg spiller uten at det lagger.

Bottom line er at jeg egentlig ikke vil ha noe over 6000 og ikke klarer og bestemme meg om jeg skal gå for en stasjonær(6000 uten skjerm og tastatur, høytalere o.l.) eller en laptop, virker som det ikke finnes noen rimelige alternativer som oppfyller kravene mine. Når jeg i tillegg ikke kan noe som helst om datamaskiner og ikke har spesielt pc-kyndige venner heller, så blir dette veldig vanskelig.

Jeg har sett litt på disse KomplettGamer-pakkene og disse; Asus og Acer. Men igjen så innhenter uvitenheten min meg.

Hva vil være et godt valg for meg? Trenger ikke å være noe av de overnevnte produktene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Intel og Nvidia har klare fordeler når det gjelder å spille WoW, så den saken er grei. GTX 460 er et godt og rimelig priset skjermkort for ditt brukt og sammen med et Intel oppsett gir det bedre ytelse i WoW enn AMD.

Ellers vil jeg anbefale deg å skaffe en tusenlapp til og bruke 7000 på en stasjoner, samtidig som det nå til dags er lurt å vente uansett mtp Sandy Bridge som er rett rundt hjørnet. Black Refinery oppsettet til Agentspoon - med utskiftning av hovedkort og prosessor til Intel - koster rundt 7000 og burde være knall til ditt bruk.

Cod 4 og L4D2 er ikke spesielt krevende, og å kjøre de på middels grafikk flytende skal ikke være noe problem i det hele tatt med et skjermkort i 1000-1500 kroners klassen. En firekjerners prosessor og 4 GB ram skal enkelt klare å spille av musikk, kjøre Skype og Ventrilo og Teamspeak samtidig som du kjører et spill uten for mye problemer.

Men når du sier at du helst ikke vil ha noe over 6000.. :hmm: Skal du bygge selv eller vil du helst ha en ferdigbygd fra komplett/laptop?

Lenke til kommentar

Vil helst ha en ferdigbygd eller en vanlig ferdig laptop. Har jo selvfølgelig ikke noe i mot å modifisere på et ferdig oppsett o.l. så lenge jeg vet nøyaktig hva jeg trenger å endre på. Vet ikke helt hvor lurt det er av meg å begynne med noe selvbygging. Hvor lenge må man eventuelt vente på dette sandy bridge oppsettet? Jeg vil helst ha meg noe innen en mnd eller så. Kan du utdype litt mer hvor lurt det er å vente, altså hvor mye vil jeg tjene på det?

Endret av Cpt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...