dexter82 Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Hei, Jeg har en Suzuki Swift GLS 98modell, og har kjøpt følgende deler. Kan noen hjelpe meg med å finne ut om dette passer sammen, evt hva jeg trenger for å få dette til å bli en bra pakke? Jeg ble ganske usikker på den forsterkeren de folka lurte på meg i det jeg var desperat etter bedre lyd. Det står at forsterkeren har max watt 280watt på esken og skal drifte 2x front høyttalere på 30-140watt og 2x bakhøyttalere på 80-350watt. Har blitt fortalt at den Subwooferen som jeg kjøpte av en kamerat ikke er aktiv og trenger en egen forsterker for å drive den. Noen som kan anbefale en billig forsterker til kun subwooferen det står at den takler 800watt max? Og evt hvor mye strøm krever alt dette fra bilen? Har en viss anelse om at det kan bli litt mye for bilens dynamo, evt om det er noen bra tips her for å komme til en bra løsning. Prøver å lære meg litt dette her, er litt n00b på bilstereo å sånn ennå, men jeg lærer kan noen hjelpe? Spiller: Sony MEX-BT3800 http://www.pixmania.com/no/no/5104692/art/sony/bilstereoen-cd-usb-blueto.html Front høttalere: Sony XS-F1036 3 veis 4" Utgangseffekt (Watts) 30 (nominell) 140 (maks) Membran diameter 10 cm Båndbredde 65 - 22 000 Hz Annet Følsomhet : 85 db Bak høyttalere: Pioneer TS-A6903i a-Ccelerate coaxiale 3 veis 6" x 9" (350W) Deler i alveolargummi Utgangseffekt (Watts): 80 Watt(Nominell) 350(maks) Membran diameter: Størrelse woofer : 16.3 x 23.7 cm Størrelse tweeter: 17 mm Størrelse midrange: 57 mm Impedans: 4? Frekvensrespons: 28 - 22000 Hz Følsomhet: 91 dB Materiale woofer: Carbon Graphite IMPP Interlaced Aramid Fiber Cone Kretsløp: Passive Crossover, HPF, -6dB Subwoofer: Proson RSX-12 12"x2 SUBWOOFER 50 OZ MAGNET MAX POWER:800W IMPEDANCE: 4 OHM PAPER CONE FOAM EDGE 4-LAYERS VOICE COIL(AL): 2" FREQ. RESP.: 30-300HZ SPL: 90B/W/M Forsterker: JBL GTO504 Effekt RMS @ 4 Ohm 4 x 55 Watt Effekt RMS @ 2 Ohm 4 x 70 Watt Delefilter Front 12dB/Okt., 32-320Hz; Front LP/HP/Flat Delefilter Rear 12dB/Okt., 32-320Hz; Rear LP/HP/BP/Flat Dimensjoner (BxDxH) 351 x 264 x 54 mm http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=4454&katid=35&mid=m436&id=&vn=736 Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Ja, her er det ikke noe tvil om at du har blitt grundig lurt. Spilleren er ikke spes bra, og ikke høyttalerene heller. Høyttalere i hatthylla er heller ingen god idè når du skal ha sub. Suben er også av det dårligere slaget. Mitt tips er at du benytter deg av angreretten, og leverer dritten tilbake. Forsterkeren er grei nok til å bruke på et bra frontsett. Lenke til kommentar
dexter82 Skrevet 17. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2011 (endret) Har koblet inn alt nå, men valgte å droppe suben foreløpig da bilen ikke har dynamo til å drive 2 forsterkere. Høyttalerne i front gir liten og dårlig lyd, hadde forventet litt mer da de gamle fronthøyttalerne hadde mye høyere lyd. Spilleren og bakhøyttalerne er jeg stortsett fornøyd med, lyden og bassen er relativt bra. MEN: Har et problem som oppstår når jeg kobler signalkabel for front til forsterkeren. Da avgir plutselig bakhøyttalerne en ulelyd, det virker som ulelyden blir høyrere når turtallet stiger. Hva kan dette skyldes? Problemet oppstår kun når jeg har signalkabel for front koblet til. Venstreside: Strømkabel, jording er koblet bak på skruen til fjæringen inn mot karosseriet. Høyreside: 3 signal kabler front, rear og sub som går til forsterker, og høyttaler ledninger for front til forsterker bak. Noen som har vært borti tilsvarende? Endret 17. januar 2011 av dexter82 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå