unntatt Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 (endret) Hei. Malen hadde ikke akkurat det jeg var ute etter i en mal innen dette emnet, og jeg lurer på om noen kan svare meg på dette spørsmålet? Etter som at det er en ganske vanskelig situasjon jeg føler at jeg er i. Jeg har aldri vært i et forhold før.. Jeg følte at dette var den rette tråden å svare i, av en eller annen grunn. Personlig har jeg aldri vært forelsket i noen, og har aldri følt meg på den måten jeg føler meg på nå, aldri egentlig brukt dette utrykket her før, men man kan ikke beskrive det med ord. Jeg kan omtrent føle mitt eget hjertet. Jenten jeg snakker om har jeg kjent i 4 måneder. Det er en ganske søt og grei jente på min egen alder. Her fikk jeg en melding fra en gammel venn, som jeg ikke hadde snakket om på 1-2 år. Han spurte meg "Syns du *jente* er pen?", jeg blir nøtt til å tenke meg om i noen sekunder før jeg svarer, ettersom at jeg som oftest har vært veldig taus på ting som dette, og jeg svarte "Vel, hun er i hvertfall ikke stygg." Han var enig med meg, og la etterpå til at han hadde møtt hun tidligere idag, på vei hjem fra skolen, og hun nevnte meg. Han trodde selv at hun likte meg, og at jeg burde prøve meg på hun, som først tok meg som et sjokk at han sa, liker hun meg virkelig? Det er vel en spøk tenkte jeg? Jeg hadde ikke snakket med ham på 1-2 år, og plutselig kommer han frem med dette. Jeg har nettopp flyttet, lengre vekk fra jenten, uheldigvis, jeg bor når litt over en time unna, som kan bli litt for mye for flørting. Jeg kommer på og tenker på, at hun er den eneste i klassen jeg gikk i, som faktiskt har prøvd å holde kontakt med meg. Jeg har chattet litt med hun på facebook siden jeg hørte det, og har selv prøvd å flørte litt. Jeg har prøvd å virke interrisert, og interressant. Men, så tenker jeg en gang til, vi bor over en time fra hverandre, og begge er opptatt med skole, ihvertfall jeg. Hadde noe som dette funket? Om hun liker meg eller ikke? Hva burde jeg gjøre ettersom at hun bor et stykke vekke? Kan jo ikke utvikle seg til noe om jeg aldri møter hun på ekte, og ikke over en skjerm. Takker om noen kan hjelpe en desperat gutt i nødhjelp. Endret 30. november 2011 av unntatt 3 Lenke til kommentar
HowT Skrevet 4. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2011 1. Gutter overanalyserer slike ting til helvete, og du er ikke et unntak. La ting gå naturlig, og ikke analyser hvert eneste move. 2. Vær realistisk. Du har fått høre fra en sjelden kompis at hun er keen, jaha? Umulig for oss å vite om hun er keen, men som sagt, vær realistisk. Med realistisk mener jeg følgende; (litt brutalt, men) er dere likestilte sosialt og fysisk? Er du en mindre attraktiv fyr (beklager uttrykket), eller er dere ganske likestilte? Hvis dere er normale begge to, er sjansene gode! En time unna? Hvis dere har noen i samme vennekrets, så bli med på noen felles sammenkomster, eller finn en eller annen idiotisk grunn til å "måtte" møte henne. Besøk noen som bor der, og send en melding til henne at du er in town, så kan dere hooke opp. Samme om det ikke er hjemme hos henne, bare dere møtes litt kort. Du sier du allerede chatter med henne på facebook, da er kanskje det vanskeligste steppet fullført, og begrensningene er få. Ring henne på tlf, og snakk, og ikke la ting forbli på tastaturet. Felles interesser sa du? Kjør på det, få en god samtale, og legg inn små indikatorer på hvor du vil. Og som sagt, prøv å finne en eller annen grunn til å møte henne. No strings attached. Og som sagt, gjør det simepelt. Relasjoner mellom to mennesker er ikke noe mattestykke. Du liker henne, og hun liker forhåpentligvis deg. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Ehhh, hu vil dra meg med til eksen for å hente jakka hennes... What? Lenke til kommentar
Nittutt Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Min regel er at det har ingenting å si om han/hun er interessert da det er MIN oppgave å gjøre dem interessert. Noe du kan gjøre er å begynne å lese litt om sosialdynamikk eller psykologi da dette gir deg en bedre forståelse for dine egne tanker og kanskje hjelper deg med å formulere dem på en interessant måte. Men nå skal jeg ikke lure deg, hvis du er gutt og du skal sjarmere en jente, så vekker du hennes interesse ovenfor deg ved å være interessert i henne. Ved flere anledninger har jeg vært på date uten å dele mer enn hva jeg studerer med jenta og hun har vist tydelig interesse. Jeg ber bare henne, eller forventer at hun, deler informasjon om seg selv for å at jeg skal få validert min interesse ovenfor henne. Jeg vil ikke ha en jente som jeg ikke syntes er god nok, og hvis hun får følelsen at hun må være god nok for deg blir du automatisk mer interessant enn alle gutter som skal være interessant nok for henne. 2 Lenke til kommentar
foorex Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Oppsumert kort og enkelt: For å få en person til å bli interessert i deg, må du bli interessert i han/hun først. Lenke til kommentar
xelag1 Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Så jeg har prøvd meg på denne jenta en stund nå, og ho har endelig begynt å gi respons på en mild måte, som i at jeg ikke trenger å dra orda ut av ho, men at ho kanskje har begynt å kontakte meg litt først osv. Men idag når jeg møtte denne jenta så da jeg Hallo, responderte ho med setningen: Hallo buddy! Har jeg feilet? Lenke til kommentar
Raven_Heart Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Så jeg har prøvd meg på denne jenta en stund nå, og ho har endelig begynt å gi respons på en mild måte, som i at jeg ikke trenger å dra orda ut av ho, men at ho kanskje har begynt å kontakte meg litt først osv. Men idag når jeg møtte denne jenta så da jeg Hallo, responderte ho med setningen: Hallo buddy! Har jeg feilet? Ta initiativ, led henne og eskaler sakte men sikkert mot neste trinn, dvs f eks ta henne med et annet sted (kan være så lite som neste rom), forsøk med litt fysisk kontakt etc. og sikt mot å hele tiden ta det til neste nivå. Hvis du hele tiden tar små skritt i retning hva du enn vil og hun lar seg lede så betyr det ikke noen verdens ting at hun kalte deg "buddy." Overanalyse, much? 1 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Ikke se blindt på ordene en person bruker, da det er en veldig liten del av all kommunikasjon, men se også på kroppsspråk, stemmebruk og ansiktsuttrykk. Les gjerne bøker om emnet. Få trening ansikt-til-ansikt med folk. Bruken av facebook, SMS og liknende gjør mennesker sosialt handikappet. Mange mennesker har for liten erfaring på den fronten, og overser dermed glatt ansikter og følelsene de formidler hvis ordene som brukes sier noe annet. Folk aner virkelig ikke hvor ofte andre mennesker lyver til dem med ord, mens øynene avslører dem. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 Enkelte av dere gutter kan man lese som en åpen bok, men det finnes unntak. Så håper dere kan hjelpe meg med den her. Altså, det startet ganske uskyldig med en samtale på facebook. etterhvert begynte vi å skrive mer og mer, telefonnumre ble utvekslet og vi begynte avtalte å treffes hjemme hos meg for å se film. Han tok med favorittgodteriet mitt og brus og vi hadde det veldig koselig. Har truffet han flere ganger etter det og kjemien stemmer helt. Plutselig ble han bare helt kald og ville ikke snakke til meg mer, vi snakket ikke på en uke før jeg spurte hva i helvete som skjedde. fikk som svar at han var glad jeg snakket til han igjen og det eneste var at han var livredd for et forhold. Vi har ikke vært sammen med hverandre siden det, men vi snakker hver dag, siste jeg sier hadet til på kvelden og første som sier godmorgen dagen etter. Han har sagt han føler seg mere trygg på meg nå, og at han er veldig glad vi tok opp kontakten igjen. I det siste har han virket mer fjern, og i dag fikk jeg meldingen "fikk telefonregninga i dag, we got to stop this". Jeg svarte kort og enkelt "ok, snakkes." Mulig jeg overreagerer veldig nå, men etter det har han ikke kontaktet meg på noen som helst måte. Jeg vil gjerne vite om han har mistet interessen eller noe? Anonym poster: 9b277d81122a88abb8c1aafbea9db16f Lenke til kommentar
xelag1 Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 Tja jeg tror jeg hadde rett. Ho har begynt å dele problemene sine med meg. Ho snakker også om at ho skal prøve igjen med den tidligere kjæresten, og jeg kan ikke gjøre stort annet en å støtte henne i sine valg da jeg føler at jeg har blitt en slags personlig (gå til person). Jeg kan ikke si at jeg er kjempe forelska, men jeg er litt betatt og jeg trodde ho kanskje følte det samme. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 (endret) pipppipp: Du feilet antakelig 5 minutter inn i bekjentskapet og kom inn i vennesonen. Det gjelder å vise høy verdi fra første minutt og holde interessen hennes oppe. AnonymDiskusjon: Du kan ikke prakke på noen et forhold. Det er noe som skjer av seg selv. Tar han med favorittgodteriet så har han prøvd for hardt hardt / planlegger for mye. Det er slikt man kan gjøre senere når man faktisk er i er i et forhold. Dersom du har sagt god natt og god morgen hele tiden har du klemt vannet ut av en stein. Du har vært alt for tilgjengelig. Det er mye bedre om du er passe utilgjengelig slik at han må ta kontakt og faktisk gjøre en innsats eller vise en indikasjon på at han er interessert. Det skal ikke mer til enn at du indikerer at du liker noen på en måte som tilsier at du forventer noe til bake for å skremme bort en potensiell kjæreste. Hvis dere har det kjekt sammen trenger du ikke si noe som helst om dere og han vil komme tilbake for mer. Det er ikke noe galt å vise interesse så lenge du beholder en høy verdi men straks du viser interesse for forhold går det rett i grøfta. Du gir motparten all makten ved å vise interesse for forhold. Kanskje greier du "reparere" dette vet å være mindre tilgjenelig og vise ekte høy verdi i tiden fremover eller så er toget allerede gått. Du kan finne nyttig informasjon ved å søke på "displaying higher value" i google. Endret 27. mars 2012 av BadCat Lenke til kommentar
xelag1 Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 (endret) pipppipp: Du feilet antakelig 5 minutter inn i bekjentskapet og kom inn i vennesonen. Det gjelder å vise høy verdi fra første minutt og holde interessen hennes oppe. Du har antageligvis rett. Endret 27. mars 2012 av pipppipp Lenke til kommentar
Railltut Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 blåser litt liv i denne posten da det er mye interessant lesing her, og svaret er NEI til alle dere som sier at dette er allmenkunnskap! Noen (de fleste) trenger en liten dytt i ryggen. Ser at mange havner i venne-sonen. Har en teori (eller, det er vel egentlig et bevist faktum) på at dette skyldes mangelen på fysisk berøring! Jenter vil vel ikke ha en mann de bare kan prate med?? det har de venninner til! Det er en grunn til at vi har penis, og de har vagina... (holder språket litt fisefint, etter læreboka osv) Her er det selvfølgelig ikke snakk om å hive seg i tafsinga 5 minutter etter du har møtt en jente, men å gradvis eskalere berøringen, fra begynnelsen - "tilfeldigvis" legge kneet ditt mot hennes hvis dere sitter attmed hverandre, til du kjenner henne bedre - holde handa di på korsryggen hennes og 'lede' henne inn dører, dytte henne på en leken måte osv, til dere kjenner hverandre godt - gå for et kyss og alt det griseriet der. Er du først invitert til å se film hos en jente, eller at en jente kommer til deg for å se film, er hun som regel interessert i deg, og hvis det bare er dere to kan du nesten være 120% sikker på at hun er ute etter mer enn bare en venn. Så til det som kanskje skulle vært øverst i innlegget mitt... velvel sånn går no dagan; For å få oppmerksomhet fra damene er det tre ting som utmerker seg; Selvtillit, selvsikkerhet og selvbilde. Og ikke vær en idiot(!) selv om du har alt dette, prat med alle, ikke bare de jentene du er interessert i, men venninnene deres, selv de stygge, prat med guttene og, alt dette gir høyere sosial status/verdi, og det liker jentene. Gjør det du kan for å elske deg selv først og fremst, begynn å tren, spis sunt, bruk kvisekrem hvis det trengs, skift klesstil, skriv ned 10 positive ting om deg selv som du sier høyt til deg selv hver morgen (høres kanskje rart ut, men det hjelper!). Skap en ny og oppgradert "DEG" full av selvtillit og selvsikkerhet! Jenter har en 7. sans når det kommer til å skille "vinnerne" fra "taperne"... Dette er noen av mine observasjoner og erfaringer jeg har gjort meg så langt i livet, og det har hvertfall fungert for meg 2 Lenke til kommentar
Nittutt Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 Det du sier finnes det mye sant i, men det er ikke akkurat fysisk berøring det kommer på. Alt handler i bunn og grunn om intensjoner. En enkelt setning kan forklare alt: Oppfører du deg som en venn blir du en venn. Lenke til kommentar
Slettet--- Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Anbefaler og se denne her å de 2 andre delene. Han er utrolig flink til å sjekke jenter, og mange av tipsene hans er utrolig bra! Dette er mer for å bli kjent med en du f.eks møter på gata 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 Så jeg har blitt invitert ut på en smoothie om 2 uker, ho tok utrolig nok initiativet før jeg fikk sjansen noe jeg ser på som positivt. Helt til nå har jeg tenkt at det skal gå fint, og at jeg takler det fint. Men allerede nå så føler jeg nervøsitet. Det er første gang vi møtes på ekte og det er ingen garanti på at det klikker selv om det så absolutt har gjort det over TLF. Jeg trenger litt støtte og noen råd og håpte jeg kunne få det her. Anonym poster: 56241cfd3bb8236e10ac921246284b1f Lenke til kommentar
Muffinrex Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Ærlig talt. Det høres ut som du mener at alle er like populære, og at dette er en "enkel sak" å få til. Det virker også som du mener "De som kanskje ikke er like attraktive, kan drite og dra". Denne lista var idiotisk. Du snakker om jenter som om de er ting, "funker det ikke med den jenta, gå videre til neste". Er ikke noen player heller da! Lenke til kommentar
Nittutt Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Hvem er det du sikter til Muffinrex? Lenke til kommentar
soundless Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 Hei, jeg har en liten problemstilling som er følgende at Jeg er dødsforelska i ei jente som bor 6-7 mil unna meg og har møtt på facebook:) vi har sendt masse bildemeldinger på snapchat om dere vet om det? uansett så har hun ikke vist klare hint om at hun liker meg, men hun har jo snakket og sendt masse bilder til meg:) men nå har hun sendt færre å færre meldinger og jeg spurte om hun hadde lyst til å bli litt bedre kjent med meg en gang for litt siden, og da svarte hun bare ''hihi;)'' så tror jeg kanskje hun ikke ville svare på det spørsmålet.. hva skal jeg gjøre, eller gå frem til at jeg har lyst å møte henne? hun har jo tross alt ikke vist noen tydelige tegn på at hun er interessert:S Lenke til kommentar
Shortie Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 (endret) . Endret 5. august 2016 av Shortie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå