erikboy95 Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 (endret) hvordan kan jeg legge til bakgrunnsmusikk i C# ? Endret 8. januar 2011 av erikboy95 Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Kan du ikke bare lage et batchscript for dette istedet? shutdown -a For C# kan du skrive System.Diagnostics.Process.Start("shutdown.exe", "-a") Hvis du vil skjule kommandovinduet eller lignende, kan du lese om Process klassen på MSDN. Lenke til kommentar
erikboy95 Skrevet 6. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2011 Kan du ikke bare lage et batchscript for dette istedet? shutdown -a For C# kan du skrive System.Diagnostics.Process.Start("shutdown.exe", "-a") Hvis du vil skjule kommandovinduet eller lignende, kan du lese om Process klassen på MSDN. ok, takk takk Lenke til kommentar
erikboy95 Skrevet 7. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2011 tips til den nye coden ? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Hvis du vil avslutte programmet, skriver du Application.Quit(). Lenke til kommentar
erikboy95 Skrevet 7. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2011 Hvis du vil avslutte programmet, skriver du Application.Quit(). takktakk Lenke til kommentar
erikboy95 Skrevet 8. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2011 Nytt Spørsmål Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Slutt å redigere første posten. Det gjør at tråden ikke lenger gir mening for nye brukere, og bryter dessuten retningslinjenene. Har du et nytt spørsmål, legg det til som en post, eller lag en ny tråd. Redigeringer skal helst kun gjøres for å fikse skrivefeil, ikke endre innholdet i posten. For å legge til bakgrunnsmusikk må du ha et musikk-API. Du kan bruke DirectShow igjennom SlimDX for dette. Du har også mulighet til å spille musikk igjennom Windows Presentation Foundation. Du kan også bruke Windows API igjennom winmm men det kan hende dette egentlig er deprekert i Windows Vista og nyere (dvs. at i nyere Windows versjoner kan funksjonaliteten forsvinne) Du kan også legge til Windows Media Player komponenten, men jeg personlig synes dette er en dårlig løsning. Det er også mulig å styre andre programmer som Winamp eller lignende, men dette synes jeg også er en dårlig løsning. Managed DirectX har også muligheten igjennom Microsoft.DirectX.AudioVideoPlayback, men dette biblioteket er deprekert og inneholder noen feil. Klarer du deg med WAV filer, så kan du bruke System.Media.Audio. DirectX eller Windows Presentation Foundation tror jeg er de beste løsningene. Lenke til kommentar
erikboy95 Skrevet 8. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2011 Slutt å redigere første posten. Det gjør at tråden ikke lenger gir mening for nye brukere, og bryter dessuten retningslinjenene. Har du et nytt spørsmål, legg det til som en post, eller lag en ny tråd. Redigeringer skal helst kun gjøres for å fikse skrivefeil, ikke endre innholdet i posten. For å legge til bakgrunnsmusikk må du ha et musikk-API. Du kan bruke DirectShow igjennom SlimDX for dette. Du har også mulighet til å spille musikk igjennom Windows Presentation Foundation. Du kan også bruke Windows API igjennom winmm men det kan hende dette egentlig er deprekert i Windows Vista og nyere (dvs. at i nyere Windows versjoner kan funksjonaliteten forsvinne) Du kan også legge til Windows Media Player komponenten, men jeg personlig synes dette er en dårlig løsning. Det er også mulig å styre andre programmer som Winamp eller lignende, men dette synes jeg også er en dårlig løsning. Managed DirectX har også muligheten igjennom Microsoft.DirectX.AudioVideoPlayback, men dette biblioteket er deprekert og inneholder noen feil. Klarer du deg med WAV filer, så kan du bruke System.Media.Audio. DirectX eller Windows Presentation Foundation tror jeg er de beste løsningene. ok Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Hva med BASS Audio Library? http://www.un4seen.com/ Lenke til kommentar
erikboy95 Skrevet 9. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2011 Hva med BASS Audio Library? http://www.un4seen.com/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå