Gå til innhold

Bilder direkte over på data

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke hvordan jeg får bildene rett over på dataen med en kabel når jeg tar bilder i studio. Mulig jeg er dum, og finner ingenting ved hjelp av google. Jeg har ikke prøvd med en enkel USB kabel eller lignende, men hvis det er så simpelt så skriv det gjerne her...

Det jeg mener med å få bildene rett over er foreksempel hvis jeg tar et typisk reklamefoto og at bildene blir overført direkte over på dataen slik at jeg kan se de på skjermen. Dette er for at jeg kan se at fokuset sitter riktig og lyset funker osv osv. :)

Takker for alle smarte som dumme svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå vet ikke jeg hva slags kamera du bruker, men med canon (i hvertfall EOS 450D) følger det med noen cder med programmer, man ikke finner på nett, der ett av de gjør at man kan fjernstyre kameraet og også få bilde rett på pcen. Men dette tapper batteri både fra pc og fra kamera..

Lenke til kommentar

Nikon har et program som heter "camera control" som dekker nikon sine speilreflekskamera. Andre produsenter har også sikkert lignende løsninger for merkers produkter.

Det finnes også et gtatis alternativ som fungerer til mange ulike kamera, dette har nok sikkert litt redusert funksjonalitet i forhold til merkespesifikk programvare, (husker dessverre ikke i farten hva programmet heter).

Lenke til kommentar

Har du Canon kamera så kobler du det opp mot pc'en med usb kabelen og så åpner du programmet eos-utility,der får du opp bildene og kan faktisk styre blender,lukker.iso og fokus samt ta bildet direkte fra dataen.

PS,du må også huske og slå på kameraet,når jeg sier slå på så mener jeg ikke at du skal banke kameraet helseløst :)

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Hvis kameraet ditt benytter MicroSD kort kan du kjøpe Eye-Fi http://www.eye.fi/products/prox2

Kortet og programvare konfigureres slik at bilder lastes automatisk opp til datamaskin (+evt FTP/Online-tjenester for sikkerhetskopi)

Har du lightroom kommer bildet opp i fullskjerm kanskje kjapt etter at du har tatt bilde (trådløst)

Når jeg er på tur med kamera og mobil så har jeg konfigurert telefonen til å være en 'portable hotspot'. Bilder blir da automatisk publisert på t.eks Flickr, Picasa eller Facebook. Kjempegreier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...