abene Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Bruk din NAS-server som server i nettskyen. Les mer Lenke til kommentar
ThaBear Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Mulig å koble opp en selvbygd server til denne enheten får så å ha eit par tb i skyen? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Mulig å koble opp en selvbygd server til denne enheten får så å ha eit par tb i skyen? Det ser ikke sånn ut, men man kan utvide Home Media Network Hard Drive med en ekstern USB-drive og skaffe seg et par TB ekstra på den måten. Forøvrig, "Personal Cloud" høres omtrent like logisk ut som "Local Remote Storage" ... Det skal bli interessant å se om iOmega vil lykkes bedre enn HP gjorde med sine X510 Data Vault og MediaSmart Server (som innholdsmessig tilbyr mye av det samme). [HP har besluttet å ikke videreføre disse to produktlinjene, muligens fordi de aldri oppnådde et stort nok volum sammenlignet med HP's kjerneprodukter.] Lenke til kommentar
Displayname Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Dette blir kanskje et dumt spørsmål, men, som privatperson, er det noen fordeler for meg ved å bruke en slik skybasert lagringsløsning som er beskrevet her kontra å bare sette opp en FTP-server fra den stasjonære PCen min? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Dette blir kanskje et dumt spørsmål, men, som privatperson, er det noen fordeler for meg ved å bruke en slik skybasert lagringsløsning som er beskrevet her kontra å bare sette opp en FTP-server fra den stasjonære PCen min? Hvis en filserver med FTP-aksess er alt du trenger, så er vel den eneste fordelen med iOmega-boksen at den bruker mindre strøm enn en vanlig PC. (Og kanskje er litt enklere å logge seg på.) Så lenge denne boksen står tilkoblet ditt eget lokale nettverk synes jeg det nesten blir misvisende å kalle det "Skybasert lagringsløsning" ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå