Gå til innhold

Undervurderte FPS spill til PC


Anbefalte innlegg

Et par forslag:

Far Cry 2 fikk sånn høvelig gode kritikker, men ble tilsynelatende også offer for en forbrukerbacklash som jeg mener i stor grad var ufortjent. Det har en del åpenbare svakheter, men tilbyr likevel en opplevelse som ingen andre FPS-er til dags dato har klart å levere. Om man foretrekker spill som likner mest mulig på CoD er det kanskje ikke det helt store, men om man liker titler som STALKER burde man få det med seg.

 

Far Cry 2 sugde balle med mindre det eneste man ønsker å gjøre i ett FPS er å ralle rundt og skyte mest mulig folk i skallen uten å få servert en historie eller å bli presset til å tenke litt.

 

Jeg kjøpte det til fullpris og følte meg grundig lurt. 40-50km2 og ikke ett eneste interessant oppdrag...

 

 

Chaser er en utgivelse fra en del år tilbake. Det er ett godt, gammelt FPS spill som jeg likte kjempegodt. Og det er èn spesiell bane på det jeg likte sinnsykt godt. Skogsbanen med regnværet. Knallstemning når man snek seg i gresset :D

 

http://www.youtube.com/watch?v=ONlzQIxA_XU

 

Det er en synd at man mer eller mindre kun bruker jungel, ørken og isbaner i moderne FPS`er. Selv er jeg møkklei disse miljøene og lar faktisk være å kjøpe nyutgivelser som baserer seg på èn av de tre. Har også fått terrorister opp i halsen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

å ralle rundt og skyte mest mulig folk i skallen uten å få servert en historie eller å bli presset til å tenke litt.

 

Dette har vært og er fremdeles en veldig presis beskrivelse av designfilosofien bak ni av ti FPS-er (og nå også TPS-er). Jeg liker forresten ironien i at folk, i en tråd om undervurderte spill, tar seg bryet med å fortelle oss at de synes de nevnte, undervurderte spillene er dårlige. Det ligger jo litt i kortene at når de kan omtales som undervurderte, så må det jo finnes ganske mange der ute (og her inne) som synes de er dårlige... :p

Lenke til kommentar

Hadde vært greit med litt mer info enn bare tittel. Ja, kan google det, men tar litt tid om man vil sjekke mange titler.

 

The regiment lar deg spille som SAS i CQB omgivelser, løst basert på virklig SAS aksjoner,

 

Du må gjennomgå trening før du kan spille virklig oppdrag, og det er bare 4 oppdrag men hvert oppdrag har 3 versjoner basert på hvilken gruppe du spillet, første brett er basert på Iran ambasade gissel hendelsen i 1980, Først mission skal du løpe over gårs plassen komme deg ned i kjelleren og redde gissler, i andre mission begynner du på taket og skal ta deg ned i fjerde etasje og redde gisler, og i siste, stormer du gjennom vinduene i andre etasje og jobber deg opp i tredie og redder ambasadøren, spillet er ganske hardcore, selv på det lesteste tåler du bare et par skudd og fienden er raske på avtrekkeren, du bruker Mp5 varianter i alle mission men kan plukke opp våpen fra fiender, du må få et så så bra score før du kan gå vidre til neste brett, scoren er basert på hvor mange av sine som døde, hvor mange gissler døde, og hvor lang tid du brukte, de fleste mission bør være over på mindre enn 5 minutter, med de beste scorene som krver ned i 2 minutter på de korteste missionen.

 

Du kan også velge hva du vil gjøre med skadete fiender, du kan henrette dem, eller sette håndjern på dem, et skudd i hode er raskere men du får mer poeng ved å ta dem i live, når du spiller simulator vansklighets grad dør du på 1-2 skudd, og fienden blir veldig raske på avtrekkeren, da er det bedre å skyte dem 3-5 ganger ekstra og være sikker på at de blir nede.

 

Grafikken er ikke så bra selv når spillet var nytt men veldig gøy og etter at Rainbow six og Ghost recon ble ødelagt av Ubisoft er dette en av de få spillene som i det hele tatt kan kalles taktisk lengre

Lenke til kommentar

Delta Force spillene, spesielt 1 og 3, brukte vi en del tid på under studietiden.

 

Det var bare så synd at det var dårlig med oppdateringer, pluss at juksemakere hadde blitt et faktum.

 

Etter 3'ern datt jeg litt av lasset. Men Delta Force: Black Hawk Down fikk jeg prøvd husker jeg. Det var jo morsomt den gangen.

 

Kan også nevne RTCW:ET som et godt og undervurdert spill (og gratis, ikke minst!)

Lenke til kommentar

Ikke veldig alvorlig, men ikke start konsoll-krig!

 

Er ikke nødvendigvis enig eller uenig i det dere sier, men denne tråden er om undervurderte FPS spill til PC, ikke om konsoll eller PC er best.

 

Okay?

Skulle bare påpeke hvorfor mw2 ikke passer inn i pc verden ved og bruke det samme match systemet som konsoll gjor.

Lenke til kommentar

Husker spesielt to spill jeg prøvde å overbevise forumbrukere om å teste;

 

Tron 2.0(2004) - et fantastisk konsept spesielt for oss hardware nerder. Var direkte festlig å kjempe seg gjennom brannmurer, ta databusser fra en komponent til en annen, kjempe mot små hissige virus o.l. Nydelig grafikk som kanskje forsatt fungerer i dag mtp den spesielle stilen det kjørte? Har lenge vurdert ny gjennomspilling og siden jeg nettopp har sett Tron 3D så blir vel kanskje det neste spill jeg spiller:-)

 

http://www.youtube.com/watch?v=CKyVFdO_t_0&feature=related

 

 

 

Det andre er Chaser som er nærmere beskrevet noen innlegg over:-)

Endret av BioNor
Lenke til kommentar

Kom nettopp på en. Kanksje ikke veldig undervurdert, men, fikk bare 6 i score ett sted. Jeg elsket det.

 

Blacksite: Area 51

 

Du er soldat som jobber i Area 51, og må drepe masse aliens etc. Ganske god story, bra gameplay, eneste minuset, må være noe trege squad-folk. De vet ikke at kuler er farlige. Og noen få bugs, men kjempegøy spill!

 

Video: http://www.youtube.com/view_play_list?p=F967962EB98C8329

(hele spillet, men du trenger bare se litt om du vil..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...