petterg Skrevet 4. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2003 Var på flytur... pga masse rot fra KLM og sikkerhets sjekken på flyplassen ble jeg siste person inn på flyet, kom inn ca 20 sekunder før de lukket døra. Jeg hadde plass helt bakerst i flyet. I det jeg spurtet inn i flyet ble det sagt at det var så fullt at jeg ikke kunne ta med meg sekken bak der. De sa de skulle ta seg av sekken, og jeg fikk en lapp i hånda. Jeg forstod det slik at de skulle putte den i et skap forran i flyet. Da jeg så lappen de gav meg viste det seg at de hadde puttet sekken ned i bagasjeromet! Laptoppen var selvsagt i denne sekken, og jeg hadde ingen sjanse til å få tatt den ut. Jeg ba om at den sekken ble plukket ut av flyet ved ankomst, slik at den ikke ble fraktet rundt på transport båndene. Det var de ikke villige til å gjøre. Resultatet er at bare den øverste 1/4 delen av skjermen fungerer nå. Resten er alltid hvitt eller grått. Er det noen som har noen erfaring med service på laptop skjermer, som kan si noe om hva man kan gjøre for å fikse den? (hvis det over hodet er mulig.) Det er en Sony Vaio GRX 560 med 16.1" (1600x1200) skjerm. Amrikansk modell. Hvis Sony skal gjøre service på den må den sendes til USA, og estimert kostnad er 16.000 kr! KLM nekter å erstatte for mer enn $40 pr kilo skadet gods! HJELP! pg Lenke til kommentar
Amriden Skrevet 4. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2003 Ta saken mot KLM videre. Er jo en grunn til at folk velger og ta med ting som håndbagasje. Når de "beslaglegger" den ¨på den måten de gjør gjør må de stå til ansvar. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 4. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2003 Jepp. Dette er helt klart KLM's ansvar å sørge for at bagasje de tar hånd om blir fraktet på en sikker og forsvarlig måte. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 7. juli 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. juli 2003 Har bare mulghet til internet på biblioteket (noe upraktisk å skrive på laptop uten skjermbilde). Selvsagt skal jeg slåss masse mot KLM, men det tar tid. Har slåss med dem før. Det jeg lurer på er om det finnes noen måte å fikse skjermen på, på egenhånd. Noe som i det minste gir et nesten lesbart skjermbilde. Finnes noen gode triks for feilsøking? Er det pikslene i seg selv som er døde eller en form for kontroll enhet? Finnes det noen sjapper som kan fikse slikt, og som kan klare å overtale Sony i USA til å sende nye deler? Er det standard deler, slik at man kan kjøpe deler fra en annen produsent? Det er en stund til jeg skal tilbake til USA. Selv om jeg helst vil ha Sony igjen, ser det ut til at jeg må bytte merke (hvis den ikke blir reparert) Så litt på Dell. De har en 15" wide screen skjerm på 1900x1200 (elns). Har noen erfaring med denne? Det jeg helt sikkert kommer til å savne er scroll hjul på touchpaden. Finnes noen måte å få trackpointen på Dell maskinene til å hvirke som scroll? Er det noen som har erfaring med Linux på Dell laptopper? -pg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå