-ɐMoԀ- Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 Sjelden jeg ser på tv men programmet funker fint på Android 2.3.2 (Nexus S) Feature request, man kan legge inn en alarm på et kommende tv-program så man ikke glemmer det, feks 5 min før sendig Lenke til kommentar
Stalthy Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 Hey! har lest igjennom alle postene og ser ut som som en fin tråd, Men jeg har ikke android bar en iphone 3g, når du er ferdig eller evt nå kan du lage en for iphone, mener ikke å være fanboy her altså! Takk for meg! Lenke til kommentar
SveinT Skrevet 23. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2011 (endret) Et par tips: 1. Bruk gzip kompresjon. Går ut i fra canaldigitals servere støtter dette. 2. Siden du gjør haugevis av HTTP GET forespørsler mot canaldigital.no, persist dataene du laster ned i en database. Sjekk ut SQLiteOpenHelper fra android.database.sqlite, evt bruk en ContentProvider. Det er temmelig enkelt å subklasse disse klassene, og sparer både canaldigital og brukerne for unødvendig mye trafikk. Ellers en bra app! Noen som virkelig har gått programmet i dybden her ser jeg. Kan jeg spørre om det er noen enkel måte å sjekke nettverkstrafikken fra programmet? Eller brukte du sniffeprogrammer på PC? Takk for fine tips! Spesielt den første burde jeg gjort noe med for lenge siden. Har allerede implementert det nå, men lanserer ikke oppdatering før andre ting er ferdig... Sjelden jeg ser på tv men programmet funker fint på Android 2.3.2 (Nexus S) Feature request, man kan legge inn en alarm på et kommende tv-program så man ikke glemmer det, feks 5 min før sendig Funksjon for kalendervarsling ligger allerede inne. Trykk lenge på et program og velg den kalenderen du vil legge til varsling i. Denne er foreløpig koda til 15 min før. Har ikke mottatt noen klager på kalendervarsling så tror ikke det blir støtte for annen varsling med det første (som uansett ødelegges av APP2SD for de som bruker det). Hey! har lest igjennom alle postene og ser ut som som en fin tråd, Men jeg har ikke android bar en iphone 3g, når du er ferdig eller evt nå kan du lage en for iphone, mener ikke å være fanboy her altså! Takk for meg! Takk for interessen, men det finnes allerede mange fine TV-guider til iPhone såvidt jeg vet, så det er ikke aktuelt. Bakgrunnen for å lage appen i utgangspunktet (bortsett fra læringsaspektet for min del som var klart største grunnen) var mangel på bra TV-guider med utgangspunkt i Norge på Android. Har uansett solgt iphonen min for en stund siden da jeg gikk over til Android Endret 23. januar 2011 av SveinT Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 siste oppdatering var super. veldig fint med programinfo. par forslag: sette filmrull-ikonet ved filmene i programlista og. legge ved imdblink ved filmene nå vet jeg ikke om det er telefonen sin feil eller hva det kommer av, men når jeg scroller, så flimrer teksten litt. det er litt plagsomt. kanskje for at bakgrunnen er helt svart kontra den hvite teksten? bruker Desire HD ***** av meg ihvertfall Lenke til kommentar
Kongenjk Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 er det noen nyere versjon en 1.08? Lenke til kommentar
nKyb Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Testa v1.07 nå. Sikkelig bra, av en eller annen grunn er nrk direkte sending tatt bort. Bruker galaxy s 2.2.1. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Ikke sikker på hvilken versjon jeg har nå, er ihvertfall siste versjonen som ligger på Market. Er strålende fornøyd, og bruker den så fort jeg ser på tv. Eneste jeg skulle ønske var annerledes er at den oppdaterte seg automatisk på hva som går på tv når du går inn i appen igjen etter å ha åpnet den noen timer før. Har lurt fælt på hva som har vært feil noen ganger, men fant så ut at det som sto var noen timer gammelt. Lenke til kommentar
nKyb Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Ah. På market stod det versjon 1.11. Kunne se nrk kanalene direkte. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Det er stor kvalitetsforskjell på NRK via nett og via appen. Via appen er det grumsete kvalitet, mens via nett blir kvaliteten mye bedre. Testet rett etter hverandre på samme plass i huset. Lenke til kommentar
andybb Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Hvis man er på mobilnettet sparer man jo penger da. Så får man gå inn på NRK via nett dersom man vil ha god kvalitet. Lenke til kommentar
SveinT Skrevet 2. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2011 Det er stor kvalitetsforskjell på NRK via nett og via appen. Via appen er det grumsete kvalitet, mens via nett blir kvaliteten mye bedre. Testet rett etter hverandre på samme plass i huset. Det er derfor det presiseres at det er mobilstreamene til NRK. De vanlige windows media streamene lot seg ikke spille av, hvertfall klarte ikke jeg det. Hvis noen får det til er det ikke noe problem å legge de inn. Ellers er siste versjon den som er på Market ja Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 En ide, mulighet til å slå opp på imdb for filmer f.eks.. Lenke til kommentar
SveinT Skrevet 2. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2011 (endret) iMDB kommer (er allerede implementert...), men er noen andre funksjoner som må fikses først. Endret 2. februar 2011 av SveinT Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Det er stor kvalitetsforskjell på NRK via nett og via appen. Via appen er det grumsete kvalitet, mens via nett blir kvaliteten mye bedre. Testet rett etter hverandre på samme plass i huset. Det er derfor det presiseres at det er mobilstreamene til NRK. De vanlige windows media streamene lot seg ikke spille av, hvertfall klarte ikke jeg det. Hvis noen får det til er det ikke noe problem å legge de inn. Ellers er siste versjon den som er på Market ja Mulig jeg misforstår litt, men jeg mente ved bruk av mobilen på nett. Går jeg inn på m.nrk.no (eller hva det nå er) med mobilen, får jeg vesentlig bedre kvalitet. Ikke meningen å være vanskelig, appen ellers er nydelig Lenke til kommentar
SveinT Skrevet 2. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2011 Det er stor kvalitetsforskjell på NRK via nett og via appen. Via appen er det grumsete kvalitet, mens via nett blir kvaliteten mye bedre. Testet rett etter hverandre på samme plass i huset. Det er derfor det presiseres at det er mobilstreamene til NRK. De vanlige windows media streamene lot seg ikke spille av, hvertfall klarte ikke jeg det. Hvis noen får det til er det ikke noe problem å legge de inn. Ellers er siste versjon den som er på Market ja Mulig jeg misforstår litt, men jeg mente ved bruk av mobilen på nett. Går jeg inn på m.nrk.no (eller hva det nå er) med mobilen, får jeg vesentlig bedre kvalitet. Ikke meningen å være vanskelig, appen ellers er nydelig Ah, beklager, jeg misforstod. Hmm...det må jeg sjekke ut. Hentet bare ut lenkene jeg ble presentert i browseren (de er altså hardkoded i appen), mulig de endres ved noen parametere. Takk for info Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Om du trenger mer testing er det bare å si i fra, har 3-4 android tlf.. Lenke til kommentar
nKyb Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Nå fant jeg noe jeg kan skrive om Jo, jeg prøvde om dagen å sette "Superman Returns" på TVNorge på kalendern min, men da fikk jeg opp enda en, som er reprise, til dagen etter. TVNorge har til tendens å vise reprise på filmer dagen etter. Om du kunne fikse til kun den ene dagen hadde vært bra det. Lenke til kommentar
SveinT Skrevet 7. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2011 Nå fant jeg noe jeg kan skrive om Jo, jeg prøvde om dagen å sette "Superman Returns" på TVNorge på kalendern min, men da fikk jeg opp enda en, som er reprise, til dagen etter. TVNorge har til tendens å vise reprise på filmer dagen etter. Om du kunne fikse til kun den ene dagen hadde vært bra det. Hmm..veldig rart. Kan virkelig ikke forstå hvordan det i det hele tatt er mulig. Den søker aldri på navn så burde ikke kunne finne samme program med annet tidspunkt. Om du sier ifra neste gang det er et program det skjer på så kanskje jeg rekker å sjekke selv.. Ellers, her er en ny beta. Den inneholder filmsøk (litt 50-50 på om den treffer på norske filmer, men den er så bra en kan få det egentlig), visning for flere dager (sveip fingeren over skjermen for å bytte dag), støtte for zip-compression for raskere nedlasting, caching av innhold (litt buggy enda), oppdatering av skjermen hele tiden slik at neste program alltid er riktig pluss bedre kvalitet på NRK-streamene. Det jeg etterspør er rapportering av alle bugs dere finner. Jeg vet om en del allerede, men er garantert noen jeg har oversett. QR: http://goo.gl/AAZjz.qr Lenke: http://goo.gl/AAZjz Takk Lenke til kommentar
Geirern Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Hei, lastet ned seneste beta, og den force closer på oppstarten. Har Desire HD. Lenke til kommentar
SveinT Skrevet 7. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2011 Hei, lastet ned seneste beta, og den force closer på oppstarten. Har Desire HD. Det har du helt rett i. Var en bug som bare kom på ren installasjon. Prøv å avinstaller og last ned på nytt (samme lenke, den er oppdatert). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå